A A+ A++

Na temat modelu MT 800 pojawia się coraz więcej informacji. Wygląda to trochę tak, jakby spółka joint-venture KTM i CF Moto oswajała europejskich odbiorców z nowym motocyklem i nową marką. No, może nie tak do końca nową, bo quady CF Moto od dawna są znane na rynku, jednak w segmencie jednośladów temu brandowi wciąż brak rozpoznawalności.

Przeczytaj również: na rynek trafią dwie wersje CF Moto MT 800

Skąd się wzięła współpraca KTM i CF Moto?

Historia współpracy KTM i CF Moto sięga roku 2014, kiedy to Austriacy podpisali strategiczną umowę z Zhejiang Chunfeng Power Co. – właścicielem marki CF Moto. Strona chińska miała zająć się produkcją i sprzedażą modeli Duke 125, 200 i 390 w Państwie Środka, KTM zaś odpowiedzialny był za dostarczenie know how.

To właśnie realizacja owej umowy doprowadziła do stworzenia motocykla CF Moto MT 800. Jest to więc sytuacja podobna do początków wielu renomowanych producentów samochodów, którzy przed laty także zaczynali swoje wielkie kariery od produkowania pojazdów wykorzystującą technologie bardziej znanych koncernów. Tak tworzyła się historia między innymi Suzuki, Hyundaia, czy Kii.

Podobni, a jednak inni

CF Moto MT 800 oparty jest na technologii KTM 790 Adventure, jednak nie będzie to po prostu budżetowa wersja maszyny z Mattighofen. Przeznaczeniem Kata są leśne szlaki, bezdroża i błoto, tymczasem MT 800 ma być turystycznym enduro z przeznaczeniem głównie asfaltowym. Świadczy o tym bardziej masywna sylwetka chińskiego motocykla – obszerniejsze owiewki, czy szersza kanapa. Również stylistyka nawiązuje bardziej do drogowej niż terenowej konkurencji – Tigera 900 i Afryki Twin.

Danych technicznych MT 800 nie ujawniono, ale, zakładając że parametry silnika pozostaną zbliżone do tych, które znamy z KTM, motocykl osiągać będzie około 95 KM przy 8000 obr/min i 88 Nm przy 6600 obr/min. Jest prawdopodobne, że Chińczycy zdecydują się obniżyć nieco moc dla zapewnienia korzystniejszego przebiegu maksymalnego momentu obrotowego. Zawieszenie również pochodzić będzie od KTM – najprawdopodobniej firmować je będzie WP. Motocykl otrzyma 19-calowe koło z tyłu i 17-calowe z przodu.

CF Moto 800 jaka cena?

Niestety, jak dotąd nie ma żadnych pewnych informacji na temat daty prezentacji MT 800 w Europie, ani też ceny motocykla. Intensyfikacja przecieków, typowa strategia KTM wskazuje jednak, że chińskie enduro może zostać pokazane oficjalnie już pod koniec tego roku. Jeśli zaś chodzi o cenę – mało prawdopodobne, by KTM zdecydował się skalkulować ją bardzo nisko. Obstawiamy, że zastosuje politykę podobną do Benelli – cena będzie tylko nieznacznie niższa niż 790 Adventure, czyli około 45 tys. zł. Wiadomo, że pojawią się dwie wersje motocykla – pierwsza uterenowiona, z kołami szprychowymi i osłoną silnika, druga z felgami aluminiowymi, przeznaczona na drogi asfaltowe.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAustralia: Wygrała 2 mln, ale zgubiła los. Pozwała organizatorów loterii
Następny artykułŚlisko w 8 województwach. IMGW ostrzega przed oblodzeniem