A A+ A++

Wiele produktów i systemów wykorzystywanych w samochodach takich marek, jak BMW, Volvo, Ferrari czy Porsche, zanim trafi do masowej sprzedaży, przechodzi przez centrum techniczne Aptiv w Krakowie. Każdego dnia ponad 2 tys. inżynierów w firmie dba o bezpieczeństwo na drogach poprzez tworzenie i testowanie różnych rozwiązań, bez których dzisiaj kierowcom nie sposób byłoby się obejść.

W Krakowie mamy największe centrum badawczo-rozwojowe firmy na świecie. Zatrudniamy tutaj ponad 3 tys. osób, z czego 2 tys. inżynierów, którzy uczestniczą w tworzeniu innowacyjnych produktów na skalę światową – powiedział Dobromir Nowak z centrum technicznego Aptiv.

Siedziba firmy istnieje w Krakowie od 2000 roku. Obiekt znajdujący się przy ul. Podgórki Tynieckie to m.in. jedno z największych laboratoriów testowo-walidacyjnych firmy Aptiv. Inżynierowie przeprowadzają tam testy i walidacje kluczowych produktów dla takich klientów, jak BMW, Volvo, Ferrari, Porsche, Ford, Peugeot, Renault, Buick czy Hyundai. Ośrodek współpracuje też z wieloma uczelniami w zakresie naukowo-badawczym, m.in. z AGH, Politechniką Krakowską, Politechniką Śląską, Politechniką Rzeszowską.

W centrum technicznym Aptiv powstały m.in. pierwszy system sterowania gestami dla motoryzacji (wprowadzony na rynek w 2015 roku we współpracy z BMW), technologie aktywnego bezpieczeństwa oraz najcieńszy w branży kabel do dystrybucji sygnału i mocy.

W krakowskich laboratoriach firmy znajdują się komory klimatyczne i wibracyjne do testowania radarów i kamer oraz certyfikowane laboratorium Kompatybilności Elektromagnetycznej (EMC). Obecnie prowadzone są tu kluczowe projekty w zakresie technologii aktywnego bezpieczeństwa, Inteligentnej Architektury Pojazdu oraz Mobilności Autonomicznej – przedstawia Aptiv.

Smartrack – jedyny taki tor w Polsce

Większość systemów bezpieczeństwa, które powstają w Krakowie, jest też tutaj testowana – poczynając od designu, implementacji i zweryfikowaniu ich na naszym torze testowym. Współpracujmy z producentami aut, żeby te systemy były bezpieczne na drogach i żeby później móc je wprowadzić do produkcji – wyjaśnił Dobromir Nowak.

Centrum techniczne Aptiv to przede wszystkim laboratorium walidacyjne, które zajmuje powierzchnię prawie 16 tys. mkw. Jednym z jego elementów jest tor testowy dla opracowanych rozwiązań, tzw. smartrack. – To największa inwestycja firmy w ostatnich latach, która pozwala nam na przetestowanie większości scenariuszy bezpieczeństwa na drogach – dodaje specjalista od inteligentnego toru.
Realizację inwestycji w tor smartrack rozpoczęto w 2018 roku we współpracy z funduszami europejskimi. Jej łączny koszt to ponad 20 mln zł.

– Kolejnym krokiem jest rozwój systemów bezpieczeństwa autonomicznej jazdy oraz monitorowanie wnętrza samochodu, to znaczy tego, co się dzieje z kierowcą, czy np. trzyma ręce na kierownicy itd. – podsumował Dobromir Nowak.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDzień Brakującego Nauczyciela. W Lublinie przez wakat zamknięto obserwatorium astronomiczne
Następny artykułDlaczego warto wybrać outsourcing zespołu sprzedażowego?