A A+ A++

Nad projektem budowy centrum przesiadkowego oraz tunelu pod torami, który zastąpiłby przejazd kolejowy i ułatwił życie np. kierowcom, pracuje właśnie Lubin. Miasto szuka firmy, która wykona dokumentację projektową dla tego przedsięwzięcia.

W przetargu ogłoszonym przez lubiński magistrat, firmy zainteresowane stworzeniem dokumentacji projektowo-kosztorysowej mogą składać swoje oferty do końca września. W obowiązkach zwycięzcy przetargu będzie również późniejszy nadzór autorski nad budową.

Koncepcja zakłada, że w pobliżu stacji kolejowej w Lubinie ma powstać centrum przesiadkowe, z którego korzystaliby zarówno pasażerowie kolei, autobusów, tych dalekobieżnych, ale też lokalnych, jak i busów. Aby powstał taki punkt, trzeba będzie przebudować okoliczny układ drogowy. Ponadto wybudowany ma zostać tunel pod istniejącą linią kolejową, z którego korzystaliby piesi, rowerzyści i kierowcy samochodów. Z ogłoszonego przez miasto przetargu można się również dowiedzieć, że z części dla pieszych tunelu będzie można dostać się na perony stacji Lubin, na dworzec i parkingi.

Zakres opracowania dotyczy obszaru zachodniej części centrum Lubina, ograniczony od zachodu ulicą Chocianowską, od północy Chocianowską i 1 Maja, od południa ulicą Stary Lubin, a od wschodu obszarem Regionalnego Centrum Sportowego.

Ponieważ przedsięwzięcie obejmuje spory zakres prac, został podzielony na trzy części. Pierwsza obejmuje projekt tunelu drogowo-rowerowo-pieszego, druga przebudowy układu drogowego, a trzecia – budynku oraz infrastruktury towarzyszącej obsługującej ruch pasażerski oraz pozostałe obiekty architektoniczne.

Firma, która wygra przetarg, będzie miała 60 dni od dnia podpisania umowy na wykonanie pierwszej części projektu, do 10 miesięcy od momentu akceptacji koncepcji na drugą oraz 3 miesiące od złożenia wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej na trzeci etap.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPościg za włamywaczem
Następny artykułAjtner-Gollob odnowił licencję