Centrum Aktywności Seniora ostrzega przed oszustami! // fot. pexels.com
10.11.2020 r.
Pracownicy Centrum Aktywności Seniora, którzy pomagają gdyńskim seniorom, ostrzegają przed oszustami.
Wprowadzone przez rząd obostrzenia sprawiły, że Gdyńskie Centrum Aktywności Seniora zawiesiło stacjonarną działalność. Mieszkańcy mogą jednak nadal liczyć na kontakt ze strony pracowników i animatorów klubów, którzy telefonują, wysyłają maile i smsy, oferując pomoc i wsparcie. Nie odwiedzają jednak seniorów w domach.
– Tymczasem w ubiegłym tygodniu otrzymaliśmy niepokojące sygnały od naszych seniorów. Ktoś podający się za pracownika Centrum Aktywności Seniora próbował dostać się do mieszkania, aby sprzedać pulsoksymetr. Na szczęście próba oszustwa się nie powiodła – mówi Bożena Zglińska, dyrektorka Centrum Aktywności Seniora w Gdyni.
Pulsoksymetry, czyli urządzenia monitorujące wysycenie krwi tlenem zyskały na popularności po komunikacie, który pojawił się w mediach pod koniec października. W ramach testowania różnych rozwiązań walki z pandemią Ministerstwo Zdrowia opracowało pilotażowy program przekazania tych urządzeń pacjentom chorym na COVID-19 i przechodzącym zakażenie w warunkach domowych. Według zapewnień ministerstwa decyzję o tym, kto kwalifikuje się do bezpłatnego otrzymania takiego urządzenia, będzie podejmował lekarz prowadzący. Pulsoksymetry mają trafić do pacjentów za pośrednictwem Poczty Polskiej. Po zakończeniu leczenia urządzenia trzeba będzie oddać. Pierwsze urządzenia trafią do 1500 pacjentów z Małopolski.
– Oszuści nie próżnują, wciąż dostajemy sygnały o próbach wyłudzania pieniędzy metodą “na policjanta”, czy “na wnuczka”, ale próby oszustwa “na pulsoksymetr” do tej pory jeszcze nikt nie zgłaszał. Gdyby doszło do takiej sytuacji, należy poinformować o tym telefonicznie najbliższą jednostkę policji – wyjaśnia asp. szt. Jarosław Biały z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.
Warto również podkreślić, że Centrum Aktywności Seniora nie prowadziło i nie prowadzi działań promocyjnych czy sprzedażowych. Seniorzy mogą liczyć na bezpłatną pomoc i wsparcie pracowników oraz animatorów instytucji.
– Znajdujemy się w bardzo trudnym okresie pandemii, który zmusza nas do ograniczenia kontaktów osobistych i wyjść do minimum. Wiemy również, że kontakt z nami jest dla seniorów bardzo ważny, więc codziennie wykonujemy minimum 60 telefonów do nich. Staramy się robić wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić im wsparcie, służyć pomocą, radą, czy chociażby krótką rozmową dla poprawy samopoczucia. Jeśli zachodzi taka potrzeba, nasi pracownicy są w stanie dowieźć także zakupy czy leki – mówi Bożena Zglińska.
- Telefon kontaktowy do Centrum Aktywności Seniora: 58 661 55 38
- Telefon kontaktowy do Komendy Miejskiej Policji w Gdyni: 58 662 19 00
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS