Boom (e)zakupów a CDP
Na początku stycznia br. w Polsce było zarejestrowanych prawie 44,5 tys. sklepów internetowych – czyli o 21,5 proc. więcej niż w 2020 – wynika z danych Bisnode A Dun & Bradstreet Company. Sektor e-commerce poprzez pandemię dokonał bardzo szybkiego skoku rozwojowego. Razem z nim ewoluowały oczekiwania konsumenta, którego doświadczenia czy emocje związane z marką są równie ważne jak sam produkt. Pomiędzy tymi wszystkimi zmianami musi odnaleźć się marketingowiec, który dodatkowo już pod koniec 2022 r. zostanie pozbawiony możliwości korzystania z plików 3rd party cookie. Personalizacja treści będzie jeszcze trudniejsza.
– Po wycofaniu „ciasteczek” poprawne targetowanie reklam dla marketingowca może być wyzwaniem. Dlaczego to takie ważne? W badaniu firmy Adobe aż 66% konsumentów stwierdziło, że źle dopasowana reklama mogłaby powstrzymać ich od zakupu produktu. Z tego powodu jedną z odpowiedzi na zmartwienia marketerów jest wykorzystanie technologii Customer Data Platform, która jest oparta na danych zero i 1st party. Pomagają one w personalizacji oraz pozwalają wzbogacić doświadczenia zakupowe klientów – mówi Tomasz Korczyński, Ekspert ds. Technologii Marketingowych dla regionu Europy Wschodniej i Środkowej, Oracle. – Informacje są gromadzone z wielu źródeł, filtrowane i łączone w czasie bliskim rzeczywistemu do jednego indywidualnego profilu użytkownika – dodaje.
Customer Data Platform to jedna z kilku technologii, która jest typowana na następcę „ciasteczek” trzeciej generacji. Jej przewagą jest to, że wykorzystuje zero i 1st party cookies, które zbierane są za zgodą użytkownika w kanałach własnych. Pozwalają one stworzyć profil potencjalnego odwiedzającego i odpowiednio dopasować wyświetlane mu reklamy.
Jakość rozwiązań CDP
Wzrost sektora e-commerce czy rozwój znaczenia doświadczenia cyfrowego sprawiły, że na rynku możemy spotkać coraz więcej technologii, których zadaniem jest wspierać marketingowca w codziennych zadaniach. Dobrym wyznacznikiem jakości tych rozwiązań są raporty niezależnych firm badawczych.
– Co roku na rynku pojawia się raport Forrester Wave for Digital Experience Platforms. Próbuje on odpowiedzieć na pytanie, który z wiodących dostawców usługi Digital Experience Platform na rynku udostępnia specjalistom najbardziej kompletne narzędzie w tym sektorze. Z dumą możemy powiedzieć, że technologia Oracle Advertising and Customer Experience (CX), w skład której wchodzi rozwiązanie Customer Data Platform, była jednym z czterech liderów w zestawieniu – tłumaczy Tomasz Korczyński, Ekspert ds. Technologii Marketingowych dla regionu Europy Wschodniej i Środkowej, Oracle. – Konkurencja w tym sektorze jest jednak coraz większa – producenci oprogramowania cały czas pracują nad coraz to lepszymi rozwiązaniami dla marketingowców – dodaje.
W nowej rzeczywistości świat marketingu internetowego uległ zmianom – sposobem by znaleźć się na czele wyścigu o klienta jest skuteczne zarządzanie danymi zero i first party. Wdrożenie Customer Data Platform to konieczność, aby móc odpowiednio zarządzać posiadanymi informacjami na najwyższym możliwym poziomie i umożliwić ich działanie oraz wykorzystanie we wszystkich kanałach marketingowych, ale także innych, jak e-commerce, obsługa posprzedażna, zarządzanie produktem, planowanie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS