Dzięki wzrostowi sprzedaży swojej flagowej gry „Cyberpunk 2077”, po miesiącach spędzonych na naprawianiu błędów w produkcji, zyski CD projekt wystrzeliły
Zysk netto wzrósł o 112% do 68,9 mln złotych (16,06 mln dolarów), czyli nieco powyżej 67 mln, których spodziewali się analitycy ankietowani przez agencję Reutera.
„Next-genowa wersja Cyberpunka, wydana wraz z dużą aktualizacją (…) miała pozytywny wpływ na postrzeganie gry i wyniki sprzedaży, szczególnie na konsolach” – napisał w czwartkowym oświadczeniu szef spółki Adam Kicinski.
Zobacz również:
CD Projekt pracował nad poprawą Cyberpunka od czasu jego debiutu z błędami pod koniec 2020 roku, wydając kilka łatek i poprawek do gry.
Dyrektor finansowy Piotr Nielubowicz powiedział, że większość przychodów CD Projekt w pierwszym kwartale pochodziła z gry Cyberpunk, a saldo gotówki, depozytów i obligacji skarbowych spółki wzrosło o ponad 107 mln zł w pierwszych trzech miesiącach roku.
Spółka, która odpowiada również za serię gier „Wiedźmin”, odnotowała 9% wzrost przychodów do 216 mln zł, przewyższając 207 mln zł, których spodziewali się analitycy.
Koszty sprzedaży spadły o 2% do 60,6 mln zł, dzięki 63% spadkowi kosztów związanych z serwisem Cyberpunk, ale koszty wydawnicze wzrosły o 87%.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS