Po ogromnej wizerunkowej wtopie, jaką zaliczyło CD Projekt Red za sprawą Cyberpunk 2077, studio postanowiło zmienić swoje podejście do pewnych tematów i przedstawić plany na przyszłość. Chyba nie będzie żadnym zaskoczeniem, że polskie studio postanowiło skupić się na swoich dotychczasowych markach i zgodnie z nowym raportem o strategii biznesowej zamierza rozpocząć „równoległy rozwój projektów AAA” w 2022 roku. „Redzi” będą koncentrować się na swoich „dwóch podstawowych markach”: Wiedźminie i Cyberpunku, co sugeruje, że to właśnie kontynuacji tych gier możemy spodziewać się w następnej kolejności. Oczywiście nie znamy jeszcze żadnych szczegółów dotyczących tych gier i znając życie CDPR w obecnej sytuacji nie będzie spieszyć się z ich ujawnianiem. CDPR chce jednak tworzyć gry RPG z elementami innych gatunków i „doświadczeniem online”, które ma być zintegrowane bezpośrednio z tymi produkcjami.
CD Projekt Red postanowiło zmienić swoje podejście do pewnych tematów i przedstawić plany na przyszłość.
„CD Projekt Red tworzy gry single-player AAA z gatunku RPG napędzane historią” – powiedział dyrektor generalny Adam Kiciński. „To się nie zmienia. To, co się zmienia, to nasze długoterminowe podejście do tematu online. Tworzymy technologię online, którą można bezproblemowo zintegrować z tworzeniem przyszłych gier”. Ta zmiana w podejściu do multiplayera oznacza również, że planowany samodzielny moduł sieciowy do Cyberpunk 2077 został skasowany. Teraz gdy studio inwestuje w przyszłe gry typu AAA z elementami online, twórcy planują odejść od idei samodzielnych gier wieloosobowych (chociaż spin-offy na mniejszą skalę, takie jak Gwent i Monster Slayer, również będą się pojawiać).
Technologia REDengine będzie nadal napędzać przyszłe gry z serii Wiedźmin, jak i Cyberpunk, ale teraz studio strukturyzuje swoje zespoły programistyczne tak, aby można było dzielić zasoby między dwiema grami. Na przykład, obie gry mogą używać tej samej technologii zarówno do procedur NPC, jak i kontroli postaci. CD Projekt zmienia także swoje podejście do marketingu. „Dowiedzieliśmy się wielu rzeczy z naszych kampanii marketingowych i PR dla Cyberpunk 2077” – powiedział wiceprezes ds. rozwoju biznesu Michał Nowakowski. „Widzimy rzeczy, które muszą się zmienić w przyszłości i tak się stanie. Idąc dalej, nasze kampanie będą znacznie krótsze. Zaczekamy, aż będzie znacznie bliżej premiery naszej gry, zanim zaczniemy pokazywać takie rzeczy, jak zwiastuny, wersje demonstracyjne lub bardziej szczegółowe informacje o mechanice”.
Nie oznacza to, że ogłoszenia nowych gier nie będą pojawiać się wcześniej. Nowakowski tłumaczy, że „jeśli ma to sens, będziemy nadal zwiastować przyszłe projekty na wczesnym etapie, a właściwa kampania będzie czekać na rozpoczęcie”. Nie spodziewajmy się więc, że data premiery Wiedźmina 4 zostanie ujawniona w najbliższym czasie, ale być może relatywnie szybko otrzymamy pierwszy teaser. W 2021 roku CD Projekt będzie nadal koncentrował się na łatkach, aktualizacjach i darmowych DLC do Cyberpunk 2077, a także na aktualizacjach dla konsol nowej generacji, zarówno dla swojej najnowszej gry, jak i dla Wiedźmina 3.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS