A A+ A++
fot. Artur Bogacki / Shutterstock

Grupa CCC podtrzymuje cel dwucyfrowego wzrostu sprzedaży w 2021/22 r. Spółka stawia m.in. na dalszy rozwój e-commerce i jest spokojna o wysokie dynamiki w tym kanale – poinformował PAP Biznes prezes CCC Marcin Czyczerski.

“Naszym celem, niezmiennie, jest dwucyfrowy wzrost sprzedaży w roku 2021/22. Będziemy dbać o to, aby w pełni wykorzystać możliwości, które przyniesie rynek. Bardzo dobrze wykorzystaliśmy ostatnie dwa lata, więc jest z czego rosnąć oraz podnosić rentowość. Jeśli natomiast przyjdzie nam się mierzyć z kolejnymi lockdownami – jesteśmy na nie przygotowani. To mimo wszystko specyficzny rok, więc nie bazujemy na sztywnych prognozach czy planach. Stawiamy na elastyczność” – powiedział PAP Biznes prezes Czyczerski.

“Patrzymy pozytywnie w przyszłość. Rośnie liczba szczepień, co powoduje, że prawdopodobieństwo kolejnych lockdownów jest coraz mniejsze. Mamy bardzo dobry produkt, z którym kojarzą nas klienci. Pracujemy nad uruchamianiem nowych platform e-commerce, nad szybkim rozwojem sieci HalfPrice, nad integracją stanów magazynowych w sklepach z ofertą e-commerce. Cyfryzujemy sprzedaż, będziemy uruchamiać niebawem kasy samoobsługowe” – dodał prezes CCC.

Jak wskazał, jednym z priorytetów na półrocze jest dokończenie restrukturyzacji, którą uwzględniono w wynikach 2020 r. w odpisach i rezerwach. Chodzi o działalność w regionie DACH i spółkę Gino Rossi.

Prezes pytany, czy nie spodziewa się spowolnienia wzrostów sprzedaży internetowej w związku ze zniesieniem ograniczeń w handlu stacjonarnym, odpowiedział: “O wysokie dynamiki w kanale e-commerce jesteśmy spokojni. Wierzę, że będziemy rozpędzeni tak jak dotychczas i mocniej niż rynek”.

W I kwartale 2021/22, czyli w okresie luty – kwiecień sprzedaż e-commerce grupy CCC wzrosła o 86 proc. do 893 mln zł. Udział online w przychodach grupy wyniósł 62 proc. w obliczu ograniczeń sprzedaży stacjonarnej w wielu krajach.

Grupa CCC ma obecnie w kanale e-commerce 82 platformy.

“Eobuwie. pl jest bardzo silne w Europie Środkowo-Wschodniej i na kilku rynkach zachodnich, Modivo ma wysokie, trzycyfrowe dynamiki. Natomiast najszybciej rośnie CCC. eu – w kolejnych miesiącach platforma ta będzie miała swój debiut m.in. w Chorwacji, Rosji, Bułgarii, Grecji oraz na Ukrainie. DeeZee rozwija sprzedaż odzieży i też niebawem wejdzie na kilka nowych rynków” – powiedział prezes.

“Nasze produkty są również obecne na zewnętrznych marketplace’ach np. w Rosji i na Ukrainie. Sprzedaż i rentowność są satysfakcjonujące. Będziemy wchodzić na kolejne. W tym roku planujemy uruchomić jeszcze co najmniej jeden marketplace w ramach naszej grupy” – dodał Czyczerski.

W maju grupa CCC ruszyła w Polsce z nową siecią handlową w kategorii off-price, pod marką HalfPrice. HalfPrice oferuje produkty znanych marek w atrakcyjnych cenach. W ofercie są odzież, obuwie, akcesoria, kosmetyki, zabawki oraz wyposażenie i dodatki do domu. Do końca roku sieć ma liczyć ok. 60 lokalizacji.

“Pilotażowy sklep HalfPrice w Polkowicach funkcjonuje już półtora miesiąca, a od 4 maja uruchomiliśmy pięć kolejnych salonów. Jesteśmy zadowoleni z nowego konceptu, z osiąganej sprzedaży i rentowności. Tylko w pierwszym tygodniu odwiedziło nas ok. 60 tys. klientów. W najbliższych dniach otworzymy kolejne cztery sklepy” – powiedział Marcin Czyczerski

Dodał, że HalfPrice to nie jest koncept, który zagości w każdej galerii.

“To format, który będzie wpływał na ruch w obiektach. Widać, że koncepty multibrandowe cieszą się zdecydowanie wyższym zainteresowaniem konsumentów. To efekt doświadczeń klienta przenoszonych z e-commerce. Jesienią planujemy uruchomienie sklepu online HalfPrice” – dodał.

Powierzchnia handlowa pod HalfPrice wydzielona zostaje w ramach restrukturyzacji sieci CCC.

“Mamy blisko 100 sklepów, które z perspektywy CCC możemy uznać za duże. Większość z nich osiąga bardzo dobre wyniki. Jest jednak również część sklepów, które w naszej ocenie są zbyt duże jak na sprzedaż jednej kategorii butów. Te salony zostaną przekształcone na HalfPrice, a jednocześnie, w większości przypadków, w tych samych obiektach otworzymy mniejsze salony CCC o powierzchni około 500 m kw.” – powiedział prezes.

Czyczerski poinformował, że w najbliższych tygodniach spółka chce zakończyć temat refinansowania zadłużenia.

“Planujemy zamknąć temat refinansowania w stabilnej długoterminowej strukturze w ciągu najbliższych tygodni, zapewniając tym samym spółce mocny fundament do dalszego rozwoju” – powiedział.

Kilka dni temu spółka podpisała z instytucjami finansującymi dokument Term Sheet zawierający streszczenie warunków nowego finansowania konsorcjalnego dla CCC i wybranych spółek z grupy. Dokument podpisały Bank Handlowy w Warszawie, Bank Millennium, BNP Paribas Bank Polska, Bank Pekao, mBank, PKO BP oraz Santander Bank Polska.

Podczas zgromadzenia obligatariuszy, którego kontynuacja zaplanowana jest na 17 maja, trwać będą prace nad warunkami emisji obligacji.

Prezes CCC poinformował, że transakcja sprzedaży udziałów eobuwie. pl zostanie sfinalizowana w ciągu najbliższych tygodni.

“Obecnie czekamy na spełnienie ostatnich warunków zawieszających” – powiedział.

W połowie marca CCC przystąpiło do wyłącznych negocjacji z dwoma inwestorami: Cyfrowym Polsatem oraz A&R Investments Limited, jednym z akcjonariuszy spółki InPost, w sprawie warunków sprzedaży dwóch pakietów akcji eobuwie, stanowiących po 10 proc. kapitału zakładowego spółki każdy, za łącznie 1 mld zł.

Szacunkowa sprzedaż grupy eobuwie w I kw. 2021/22 roku wzrosła o 79 proc. rdr do 768 mln zł, a EBITDA wyniosła 81 mln zł (wzrost o 212 proc. rdr). Marża EBITDA była na poziomie 10,5 proc. (wzrost o 4,4 p.p.).

“Widzimy potencjał do dalszej poprawy wyników w eobuwie. pl. Podtrzymujemy cel 230-250 mln zł EBITDA w 2021 r.” – powiedział prezes CCC.

Grupa CCC pokazała lepsze od oczekiwań rynkowych wstępne wyniki za pierwszy kwartał roku obrotowego 2021/22. Szacuje, że w okresie luty – kwiecień przychody wzrosły o 85 proc. rdr do 1,429 mld zł, a zysk EBITDA wyniósł 59 mln zł wobec 142 mln zł straty rok wcześniej.

“Dobre wyniki pierwszego kwartału to efekt bardzo silnego, sukcesywnie wzmacnianego kanału e-commerce oraz stałego rozwoju produktu i pozytywnego odbioru kolekcji przez klientów. W miesiącach, w których nie obowiązywał lockdown, dobrze funkcjonowała również sieć sprzedaży stacjonarnej. Zależało nam na jak największej poprawie wyniku w porównaniu do 2020 i 2019 roku. W rezultacie, w pierwszym kwartale zwiększyliśmy przychody o 85 proc., a sprzedaż przewyższyła poziomy z analogicznego okresu 2019 r. Wynik operacyjny poprawiliśmy natomiast o blisko 200 mln zł rdr” – powiedział Marcin Czyczerski.

Anna Pełka (PAP Biznes)

pel/ pr/

Źródło:PAP Biznes
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDwa przedpremierowe pokazy spektaklu “Ożenek” już w najbliższy weekend. Bilety są jeszcze dostępne
Następny artykułUSA: Morska farma wiatrowa Vineyard Wind dostała zielone światło