A A+ A++

Niemal 70 pokazów na wybiegu, ponad 90 prezentacji w showroomach, spotkania z projektantami i liczne wydarzenia kończące się nad ranem – tak wyglądał tydzień mody w Mediolanie na sezon wiosna/lato 2023.

To pierwszy tak duży tydzień mody z pokazami dla gości od 2020 roku. Pandemia koronawirusa spowodowała, że przez ponad dwa lata większość kolekcji prezentowano tylko w internecie.

W tym sezonie do Mediolanu przyjechało kilka tysięcy fanów mody z całego świata, w tym projektanci, influencerzy, dziennikarze, a także styliści, fotografowie, modelki i modele.

Najgorętszy miesiąc w modzie

Wrzesień jest najważniejszym miesiącem w branży mody, podczas którego prezentowane są wiosenno-letnie trendy na kolejny rok. To dobry czas, by z wyprzedzeniem zmienić garderobę. Marki i czasopisma modowe mają to na uwadze, dlatego chcą dostarczać swoim odbiorcom możliwie najlepsze treści. We wrześniu jest najwięcej pokazów kolekcji, a numery wrześniowych magazynów modowych są najważniejsze i najbardziej obszerne ze wszystkich wydań.

Mediolan. Modowy maraton

Tempo podczas zakończonego w poniedziałek 7-dniowego fashion weeku w Mediolanie było szaleńcze. Pierwszy pokaz rozpoczynał się o 9:30, ostatni kończył się o 22:30. Każdego dnia było też kilkanaście prezentacji kolekcji w showroomach. Do tego dochodziły dodatkowe wydarzenia modowe oraz spotkania z projektantami.

Na pokaz tylko z zaproszeniem

Fashion week zarezerwowany jest tylko dla osób pracujących w branży mody. Wstęp na pokazy mają tylko dziennikarze, buyerzy (kupcy mody, którzy wybierają kolekcje marek dla luksusowych butików), a także zaproszone gwiazdy. W pierwszym rzędzie zasiadają najważniejsze osoby z branży mody, w tym m.in. szefowa amerykańskiego Vogue’a Anna Wintour, dziennikarka modowa Suzy Menkes, blogerka Chiara Ferragni oraz zaproszone na pokaz gwiazdy.  

Na pokaz kolekcji nie można kupić biletu wstępu. Natomiast prezentacje kolekcji można oglądać też na żywo w internecie.

Pokaz to show z gwiazdami

Projektanci wiedzą, że klienta trzeba zachęcić i przyciągnąć. Marki coraz częściej prezentują swoje trendy w ciekawej formie. Podczas mediolańskiego tygodnia mody, Philipp Plein zorganizował rockowy pokaz mody i zaprosił znanych muzyków: perkusistę Tommy’ego Lee i rapera CJ.

Niemiecka marka Boss postawiła na gwiazdy w roli modeli na wybiegu. Najnowsze jesienno-zimowe trendy na 2022 rok zaprezentowali m.in. supermodelka Naomi Campbell, gwiazda TikToka Khaby Lame czy bokser Anthony Joshua.

Celebrytka Kim Kardashian pojawiła się na pokazie włoskiego domu mody Dolce&Gabbana.

Pokaz Giorgio Armaniego z pierwszego rzędu … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSasin: Gdyby nie Baltic Pipe, wciąż tkwilibyśmy w uścisku Putina
Następny artykułBiały Dom: będzie wsparcie dla Europy w sprawie wycieków z gazociągów Nord Stream