A A+ A++

Złota Palma przyznana po raz drugi Szwedowi Rubenowi Östlundowi to ukłon w stronę kina radykalnie prowokacyjnego. Jerzy Skolimowski wyróżniony Nagrodą Jury idealnie wpisał się w ten trend.

Wielu spodziewało się innego werdyktu, skoro jednak poczucie niestabilności na świecie rośnie, sztuka powinna to w jakiś sposób wyrażać, porządkować, skłaniać do myślenia. To oferuje zwycięski film, serwując gargantuiczną satyrę na zgniły kapitalizm, podziały klasowe, show-biznes. W „Triangle of Sadness” (Trójkącie smutku) historia kręci się wokół kasy w środowisku na tyle bogatych ludzi, że akurat ta kwestia nie powinna stanowić tam problemu. A jednak nadmiar szkodzi. Rosyjscy oligarchowie, zachodni przemysłowcy, modele i influencerki, zarabiający krocie na nicnierobieniu, nagle pragną równości.

Polityka
23.2022

(3366) z dnia 31.05.2022;
Kultura;
s. 84

Oryginalny tytuł tekstu: “Magia i apokalipsa”

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRozmowa z Radkiem Rakiem o tym, jak weterynarz został pisarzem | Piękno w ucieczce
Następny artykułRybnik: „Ruda” zostanie otwarta później