Złota Palma przyznana po raz drugi Szwedowi Rubenowi Östlundowi to ukłon w stronę kina radykalnie prowokacyjnego. Jerzy Skolimowski wyróżniony Nagrodą Jury idealnie wpisał się w ten trend.
Wielu spodziewało się innego werdyktu, skoro jednak poczucie niestabilności na świecie rośnie, sztuka powinna to w jakiś sposób wyrażać, porządkować, skłaniać do myślenia. To oferuje zwycięski film, serwując gargantuiczną satyrę na zgniły kapitalizm, podziały klasowe, show-biznes. W „Triangle of Sadness” (Trójkącie smutku) historia kręci się wokół kasy w środowisku na tyle bogatych ludzi, że akurat ta kwestia nie powinna stanowić tam problemu. A jednak nadmiar szkodzi. Rosyjscy oligarchowie, zachodni przemysłowcy, modele i influencerki, zarabiający krocie na nicnierobieniu, nagle pragną równości.
Polityka
23.2022
(3366) z dnia 31.05.2022;
Kultura;
s. 84
Oryginalny tytuł tekstu: “Magia i apokalipsa”
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS