Choć na tym rynku powoli zaczyna być gęsto od znanych nazwisk, motywacją dla Cameron Diaz i współzałożycielki marki Katherine Power jest stworzenie nowych, przejrzystych standardów dla amerykańskiego wina. Cameron Diaz jest jedną z najpopularniejszych kobiet w Hollywood. Od lat fani mogą śledzić jej zamiłowanie do zdrowego stylu życia. W 2013 r. wydała książkę „The Body Book” (nr 1 na liście bestsellerów „New York Times”), w której opisała związek między zdrowym żywieniem a samopoczuciem. Mimo wielkiej uwagi, jaką poświęcała temu co jadła, aktorka, podobnie jak większość konsumentów wina, była błogo nieświadoma, co dokładnie piła. Wszystko zmieniło się po fatalnym popołudniu, kiedy razem ze swoją nową przyjaciółką – a dziś partnerką biznesową – sączyły wino prawie trzy lata temu.
– Przez wiele lat lubiłam wino i nigdy nie zadawałam pytań na ten temat. Ani razu. Wydawało mi się, że stanowi najbardziej odpowiedni wybór alkoholu, ponieważ produkowane jest ze sfermentowanych winogron. Jednak nie miałam pojęcia o całym procesie – wspomina Cameron Diaz. I dodaje, że „jedną z pierwszych rozmów, jaką przeprowadziłyśmy z Katherine na temat produkcji czystszego wina, było ‘co do niego dodamy?’ Wkrótce dowiedziałyśmy się, że nie chodzi o to, co dodać, ale o to, czego nie dodawać”.
W kwietniu 2018 r. Cameron Diaz wraz z Katherine Power rozpoczęły swoją odkrywczą podróż, demaskując wszystko na temat uprawy winorośli, co tylko mogły – od produkcji do dystrybucji. I odkryły, że przeważająca większość win została wyprodukowana z nieorganicznych winogron i została w praktyce legalnie sfałszowana dziesiątkami substancji chemicznych i aromatów.
– Naszą uwagę przykuło to, jak wiele domieszek dodaje się do wina z powodu niewłaściwych praktyk rolniczych. Odkrycie tego doprowadziło nas do wściekłości – powiedziała Cameron Diaz dla amerykańskiego „Forbesa”.
Nagła świadomość sprawiła, że obie kobiety zaczęły aktywnie dopytywać się o czyste i ekologiczne wina u swoich ulubionych sprzedawców. Katherine Power wspomina, że spotkało się to z dosłownym przewracaniem oczami zarówno w sklepach spożywczych, jak i luksusowych hotelach i restauracjach.
Przyjaciółki postanowiły wziąć sprawy w swoje ręce. Po ustaleniu stylu butelkowanego wina – świeżego i czystego różowego oraz mineralnego, wytrawnego białego – zabrały się za jego pozyskanie. Droga wprost wiodła do rodzinnych winnic we Francji i Hiszpanii, które w pełni mogły spełnić ich rygorystyczne oczekiwania.
– Bez końca mogłabym opowiadać o winnicach i nauce winiarstwa, ale ostatecznie najważniejszą rzeczą, o której należy wiedzieć jest to, że sposób uprawy winogron ma znaczenie – wyjaśnia Cameron Diaz. I dodaje, że największym wyzwaniem dla całego przedsięwzięcia było zamykanie się plantatorów wyznających podobne zasady. – Kiedy od samego początku robisz to dobrze, nie musisz maskować błędów niepotrzebnymi dodatkami – wskazuje aktorka.
Cameron Diaz i Katherine Power udało się osiągnąć ten cel w marce win Avaline. Białe jest rześkie i orzeźwiające, schłodzone idealne pasuje do letnich owoców morza i świeżo grillowanego drobiu. Różowe posiada w sobie nuty melona i truskawki, które są znane dla win w stylu prowansalskim, choć ten rodzaj Avaline ma estetyczny i lekko pikantny finisz. Wina będą sprzedawane za pośrednictwem strony wine.com, a także u wybranych sprzedawców detalicznych w 43 stanach w USA. Cena detaliczna za butelkę to 24 dol.
Coraz więcej win sygnowanych nazwiskami celebrytów
W branży winiarskiej robi się tłoczno od nazwisk celebrytów, którzy postanowili wypuścić wina sygnowane swoim nazwiskiem. Ten trend jest widoczny od kilku lat. Kiedyś liczyły się perfumy i akcesoria, teraz znane osobistości inwestują w marki alkoholi i win, jak Jay-Z, Kate Hudson, Drake, Aeron Paul czy Bryan Cranstone.
Ostatnio do tego grona dołączył piosenkarz Post Malone, który na początku maja 2020 r. zaprezentował swój nowy projekt – Maison No. 9. To wino w stylu prowansalskim o kultowym bladoróżowym odcieniu. Trunek powstał w zaskakująco szybkim tempie.
Zaczęło się od spotkania przy winie z aktorem Markiem Wahlbergiem, który posiada ogromną piwnicę wypełnioną winami, a skończyło się na spontanicznym wypadzie w zeszłym roku do Francji z Dre Londonem, długoletnim menedżerem Malone’a, i przyjacielem Jamesem Morrissey’em do małej winnicy MDCV we Francji. Nawróceni miłośnicy wina sprzedają teraz swój trunek w trzech rozmiarach butelek – 0,75 l (21,00 dol.), 1,5 l (44,99 dol.) i 3 l (89,99 dol.).
Tego lata swoje wino postanowił również wydać Snoop Dog. Jego Snoop Cali Red pochodzi z australijskiej winnicy 19 Crimes, której nazwa zakorzeniona jest w XVIII-wiecznym prawie, zgodnie z którym popełnienie jednego z 19 przestępstw skazywało obywateli brytyjskich na wygnanie do Australii zamiast na śmierć.
Nowa marka wina popularnego rapera po raz pierwszy będzie rozlewana do butelek w Kalifornii. Czerwony trunek Snoop Cali Red to specjalna mieszanka Lodi, w której skład wchodzą trzy szczepy dobrane w odpowiednich proporcjach – 65 proc. Petit Syrah, 30 proc. Zinfandel i 5 proc. Merlot, dojrzewające w beczkach z amerykańskiego dębu, co nadaje mu – jak twierdzą informacje prasowe – nutkę dymu, wanilii i czekolady. Cena jednej butelki 0,75 l wynosi 12 dol.
Z kolei w Polsce ze swojej pasji do wina zasłynął Marek Kondrat, który choć sam nie produkuje wina, postawił na autorski koncept winiarski.
Ponad 10 lat temu dla wina zostawił nawet aktorstwo. Uruchomiona przez niego spółka Kondrat Wina Wybrane, która należy również do jego syna Michała i Anny Sułek, specjalizuje się w imporcie i sprzedaży win, a także buduje cały winiarski ekosystem: doradza restauracjom i hotelom, opracowuje karty win, organizuje wyjazdy i kursy.
Dziś jest to jedna z najszybciej rosnących małych firm w Polsce. Między 2015 a 2018 rokiem jej przychody wzrosły z 6,9 mln do około 14 mln zł, a zysk netto – z 20 tys. do ok. 800 tys. złotych. W 2019 roku została wyróżniona Diamentem Forbesa – nagrodą przyznawaną najdynamiczniej rozwijającym się przedsiębiorstwom w Polsce.
Dowiedz się więcej o winiarskim biznesie Marka Kondrata
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS