Call of Duty: Advanced Warfare okazało się pierwszą odsłoną popularnego cyklu Activision, które wybiegło w przyszłość. Umiejscowione w niedalekiej przyszłości, w gwiazdorskiej obsadzie, mogło doczekać się oficjalnego sequela. Głos w tej sprawie zabrał Bret Robbins, który pracował w studiu jako starszy dyrektor kreatywny. Jak się okazuje, sequel Advanced Warfare nie był jedynym anulowanym projektem.
W wywiadzie udzielonym dla Minnmax, Bret Robbins podkreślił, że studio rozpoczęło prace niemal zaraz po debiucie Call of Duty: Advanced Warfare. Dla przypomnienia, tytuł ukazał się na jesieni, 2014 roku. Scenariusz opisuje historię byłego żółnierza amerykańskiej armii, który trafia do korporacyjnej, elitarnej jednostki. W grze wystąpił gościnnie Kevin Spacey, natomiast w roli głównej ujrzeliśmy Troya Bakera. Według Robbinsa, studio dysponowało już prototypową wersją demonstracyjną. Co się zmieniło, że twórcy porzucili Advanced Warfare 2?
Powróciła II Wojna Światowa. Wyglądała na lepszą alternatywę.
Robbins przyznał, że decyzję wymusiło również Activision. Po czym wewnątrz zespołu uznano, że powrót w rejony największego konfliktu zbrojnego będzie rozsądnym posunięciem. W 2017 roku na świat przyszło Call of Duty: World War II, które odniosło potężny sukces. Katalizatorem decyzji stał się mieszany odbiór Call of Duty: Infinite Warfare, czyli najbardziej futurystycznej ze wszystkich odsłon cyklu. Robbins nie ukrywa jednak, że “Advanced Warfare 2 byłoby świetne”. Sledgehammer miało w planach jeszcze jeden, całkiem ambitny projekt.
Pierwotnie, ekipa nigdy nie miała zajmować się produkcją jakiejkolwiek gry z linii Call of Duty. W zamyśle padła koncepcja gry opartej na rozgrywce z perspektywy trzeciej osoby. Robbins określił ją mianem “spotkania Uncharted z Call of Duty”. Można się jedynie domyślać, że celem twórców było opracowanie intensywnej strzelaniny z filmowym doświadczeniem. Produkcja miała być dość brutalna. Szkoda, że nigdy nie poznamy dokładnych szczegółów. Na koniec spytano Robbinsa o ostateczny wybór pomiędzy tymi dwoma, niedoszłymi projektami.
Advanced Warfare było nasze. Napisałem tę historię. Przyszliśmy z tym światem
Brett Robbins odszedł z szeregów studia w 2018 roku. Przeszedł na własny grunt, Ascendant Studio. Firma obecnie zajmuje się pracami nad FPSem w sosie fantasy pt. Immortals of Aveum, mocno inspirowanym intensywnością akcji znaną z Call of Duty. Wcześniejsze doniesienia wskazujące na debiut Call of Duty: Advanced Warfare 2 w 2025 roku okazały się nieprawdziwe. Sledgehammer Games w przeszłości opracowało Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011). Czekamy na kolejne produkcje studia.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS