Czy Trybunał Konstytucyjny miał prawo wydać zabezpieczenie
zawieszające stosowanie rozporządzenia MEN w sprawie religii w
szkołach?
Zacznijmy
od tego, że TK dziś w ogóle nie ma możliwości działania, nie
tylko w tym zakresie. Nie ma bowiem prawidłowo powołanego prezesa
ani wiceprezesa. Po zakończeniu kadencji prezes Julii Przyłębskiej
w grudniu 2022 r. powinno się zorganizować nowe wybory, a do tego
nie doszło. Prezydent nie powołał też nowego wiceprezesa od ponad
roku. Zresztą niezdolność Trybunału do funkcjonowania
poruszała też uchwała Sejmu z marca b.r.
A
zakładając, że Trybunał miałby prawidłowo wybrany skład i
władze?
Kompetencja
Trybunału do wydawania zabezpieczeń została przewidziana tylko w
sytuacji unormowanej w art. 79 ustawy o organizacji i trybu
postępowania przed Trybunałem Konstytucyjnym. TK może na podstawie
tego przepisu zawiesić orzeczenie czy decyzję w sprawie związanej
ze złożoną skargą konstytucyjną, jeśli wydanie wyroku czy
decyzji mogłoby powodować określone niekorzystne konsekwencje dla
skarżącego albo gdy przemawia za tym interes publiczny. W omawianej
tutaj sprawie nie mamy … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS