Trzeci odcinek „Elki” musi poczekać na zakończenie procedury przetargowej. Po miesiącu od wyboru wykonawcy Park nadal nie podpisał umowy, ponieważ wykonawca poprzedniego odcinka złożył odwołanie.
Są problemy z przetargiem na trzeci odcinek „Elki”. Gdy miesiąc temu Park Śląski poinformował o wyborze najkorzystniejszej oferty, wydawało się, że umowa zostanie dość szybko podpisana. Jednak okazało się, że procedura w zamówieniu dotyczącym budowy odcinka kolei linowej na trasie Stadion Śląski – Planetarium Śląskie potrwa dłużej. To był już drugi przetarg na realizację inwestycji za kilkadziesiąt milionów złotych, ponieważ pierwszy trzeba było unieważnić. W połowie zeszłego roku jedyną ofertę złożyło to samo konsorcjum, które wybudowało drugi odcinek kolejki. Firmy Arco System i Intravi zaproponowały 74,5 mln zł brutto, a budżet Parku Śląskiego na ten cel wyniósł 55,9 mln zł brutto.
Za drugim razem Park wyłożył większą sumę, bo 62,7 mln zł i było też więcej chętnych. Spośród trzech ofert wybrano złożoną przez Bielskie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego S.A., ponieważ była najtańsza. Firma z Bielska-Białej za realizację oczekuje 62,9 mln zł. Różnica kwot była niewielka, więc wszystko wskazywało na to, że niebawem prezesi Parku Śląskiego i BPBP S.A. złożą podpisy na umowie, a następnie ruszą prace. Jednak konsorcjum Arco System i Intravi odwołało się od decyzji dotyczącej wyboru najkorzystniejszej oferty.
Dlatego Park Śląski musi zrobić krok w tył. – Odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej zostało wycofane, w związku z tym spółka Park Śląski unieważniła czynność wyboru i dokona ponownego badania ofert – informuje Aneta Miler, rzecznik prasowa Parku Śląskiego. Jak czytamy w oficjalnym uzasadnieniu, Park „pozyskał informację, że oferta wybrana jako najkorzystniejsza nie spełnia określonych przez Zamawiającego warunków”. Przypominamy, że konsorcjum odpowiedzialne za odwołanie do KIO złożyło ofertę opiewającą na 68,9 mln zł brutto.
Wygląda na to, że trzeba jeszcze poczekać na podpisanie umowy. Jak już to nastąpi, ruszą prace projektowe, ponieważ od tego zacznie się realizacja inwestycji. W jej zakres wchodzi nie tylko budowa nowej linii. Same stacje „Elki” również trzeba będzie przebudować. Budynek stacji Planetarium został zrealizowany w 2/3, a pozostała część zostanie dokończona przy realizacji trzeciej „nitki”. Przy Stadionie musi zostać dobudowany cały moduł skierowany w kierunku Planetarium. Budowa odcinka pomiędzy Stadionem Śląskim a Planetarium Śląskim o długości około 1750 metrów ma potrwać około dwóch lat. Po wybudowaniu ostatniego fragmentu kolejki, trasa wydłuży się z obecnych 4 km do prawie 6 km.
Jeszcze nie rozpoczęły się prace, a inwestycja już budzi kontrowersje. Niedawno pisaliśmy o tym powstała petycja przeciwko planowanej wycince „korytarza”, którym przebiegać ma kolejka. Trzeba będzie usunąć kilkaset drzew. Więcej TUTAJ.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS