Krótka, nastroszona fryzura, bystre spojrzenie i perłowy uśmiech – taką Magdalenę Olszewską pamiętają z ekranów widzowie TVP. Pracę na Woronicza rozpoczęła na początku lat 90., w redakcji “Teleexpressu”, później prowadziła także “Panoramę”. Rockowy image wyróżniał ją od innych prezenterek. Był jednak przedmiotem krytyki ze strony niektórych przełożonych. Namawiano ją, by zmieniła wizerunek. Tygodnik “Dobry Tydzień” przytacza słowa dziennikarki, które padły w jednym z wywiadów: – Lubię krótkie włosy, z długimi wyglądam fatalnie. Mam ich dwie tony, wysysają ze mnie życie, są za ciężkie (…) – narzekała. Olszewska pozostała wierna sobie i fryzury nie zmieniła, jak opisuje jednak tygodnik, z tego powodu zniknęła z wizji. Przesunięto ją do prac redakcyjnych m.in. przy “Kawie czy herbacie” oraz “Motoekspresie”.
Szansa na wielki powrót na szklany ekran pojawiła się w 2005 roku i było nią pierwsze reality-show Telewizji Polskiej – “Miasto marzeń”. Magdalena Olszewska i Tomasz Kammel zostali gospodarzami programu, ale jak się szybko okazało, nie był to wymarzony comeback.
Program nie porwał widzów. Po trzech miesiącach na dobre zniknął z anteny. Olszewska przyznała później, że już nigdy nie da się namówić na coś podobnego.
– Żadnego teleturnieju, żadnej populistycznej zabawy. Zrobiłam to raz i do dziś mam kaca – przytacza słowa dziennikarki “Dobry Tydzień”.
Telewizja wypełniała całe zawodowe życie dziennikarki, a z jej bogatego doświadczenia korzystał też mąż, dokumentalista i scenarzysta serialu “Plebania”, Olaf Olszewski. Razem jeździli po małych miasteczkach w poszukiwaniu ciekawych ludzi i historii, inspiracji do wspomnianego serialu. Z jedną z aktorek produkcji, Bernadettą Machałą-Krzemińską, z którą Olszewska się przyjaźniła, wpadły na pomysł wspólnego biznesu. Po kilku latach, niezwykle lukratywnego, jak się okazało.
W 2005 roku aktorka i dziennikarka założyły spółkę Stavka, która m.in. organizowała castingi do filmów, seriali czy reklam. Kilka lat później narodził się pomysł na własną stację telewizyjną, zrealizowany w 2011 roku. To wtedy spółka wystąpiła do KRRiT o koncesję na nadawanie kanału o profilu publicystyczno-informacyjno-poradnikowym, którą otrzymała. Kanał początkowo nazwany U-TV to dzisiejsze TTV, które należy do Grupy TVN. Największa komercyjna stacja w Polsce kupiła dzisiejsze TTV zaledwie pól roku po otrzymaniu przez nie koncesji. Jak pisze o Magdalenie Olszewskiej “Dobry Tydzień”: “Oferta odkupienia najpierw 25 proc. udziałów, a w końcu całości, uczyniła z niej bardzo zamożną kobietę”.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS