Do 5 maja 2021 roku Komisja Europejska prowadziła konsultacje społeczne dotyczące zmiany wytycznych dotyczących TEN-T. W dniu 28 kwietnia Rada Miasta Bydgoszczy zajęła w tej sprawie stanowisko wskazując – Od 11 grudnia 2013 roku, gdy przyjęte zostało Rozporządzenie zintensyfikowane zostały działania na rzecz rozwoju węzła drogowo-kolejowego w Bydgoszczy.
Bydgoski samorząd wysnuwa postulat, aby przy okazji planowanej na 2023 rok rewizji sieci TEN-T, Bydgoszcz zyskała status węzła sieci bazowej drogowo-kolejowego. Obecnie Bydgoszcz jest węzłem sieci kompleksowej. Radni wskazali, że przez Bydgoszcz przebiega linia kolejowa nr 131 będąca elementem sieci bazowej, która łączy się na tym obszarze z linią nr 201, dedykowaną przewozom towarowym, która obecnie znajduje się w sieci kompleksowej, ale jest systematycznie modernizowana.
Rozpoczęto również prace nad utworzeniem strategicznego dla Polski terminala przeładunkowego Bydgoszcz – Emilianowo. Spółka Bydgoski Park Przemysłowo-Technologiczny jest na końcowym etapie podpisania porozumienia z Polskimi Kolejami Państwowymi oraz Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa mającego na celu wspólne zarządzanie powyższym terminalem. Terminal będzie stanowił logistyczny hub przeładunkowy kolejowo-drogowy, pozwalający na szybkie skomunikowanie z portami morskimi w Gdańsku i w Gdyni – czytamy w stanowisku.
Treść całego dokumentu dostępna: https://www.prawomiejscowe.pl/UrzadMiastaBydgoszczy/document/727026/Stanowisko-33_2021
Łukasz Religa – Prezes Nowy Bursztynowy Szlak
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS