A A+ A++

Do 5 maja 2021 roku Komisja Europejska prowadziła konsultacje społeczne dotyczące zmiany wytycznych dotyczących TEN-T. W dniu 28 kwietnia Rada Miasta Bydgoszczy zajęła w tej sprawie stanowisko wskazując – Od 11 grudnia 2013 roku, gdy przyjęte zostało Rozporządzenie zintensyfikowane zostały działania na rzecz rozwoju węzła drogowo-kolejowego w Bydgoszczy.

Bydgoski samorząd wysnuwa postulat, aby przy okazji planowanej na 2023 rok rewizji sieci TEN-T, Bydgoszcz zyskała status węzła sieci bazowej drogowo-kolejowego. Obecnie Bydgoszcz jest węzłem sieci kompleksowej.  Radni wskazali, że przez Bydgoszcz przebiega linia kolejowa nr 131 będąca elementem sieci bazowej, która łączy się na tym obszarze z linią nr 201, dedykowaną przewozom towarowym, która obecnie znajduje się w sieci kompleksowej, ale jest systematycznie modernizowana.

Rozpoczęto również prace nad utworzeniem strategicznego dla Polski terminala przeładunkowego Bydgoszcz – Emilianowo. Spółka Bydgoski Park Przemysłowo-Technologiczny jest na końcowym etapie podpisania porozumienia z Polskimi Kolejami Państwowymi oraz Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa mającego na celu wspólne zarządzanie powyższym terminalem. Terminal będzie stanowił logistyczny hub przeładunkowy kolejowo-drogowy, pozwalający na szybkie skomunikowanie z portami morskimi w Gdańsku i w Gdyni – czytamy w stanowisku.

Treść całego dokumentu dostępna: https://www.prawomiejscowe.pl/UrzadMiastaBydgoszczy/document/727026/Stanowisko-33_2021

Łukasz Religa – Prezes Nowy Bursztynowy Szlak

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWyniki NBA: 45 punktów Irvinga, 44 Siakama, Westbrook nie przestaje zadziwiać, Clippers rozbili Lakers
Następny artykułIndia's Prime Minister pushes for a $1.8B renovation amid crisis