Dziś jest to już więc standard?
W Polsce, w sektorze prywatnym, niestety, odstajemy od tej normy. Polscy przedsiębiorcy od końca lat 90. zwykle korzystają z usług eksperta w obszarze potrzeb krótkoterminowych, np. sprawdzenia wiarygodności kontrahenta, a znacznie rzadziej w celu określenia taktyki konkurowania czy ewaluacji planów strategicznych. Polskie firmy zwykle szykują się do zmagań na rynku, który można opisać jako „rynek dnia wczorajszego” – tymczasem zmienność, niepewność, złożoność i niejednoznaczność współczesnej sytuacji gospodarczej, np. z uwagi na COVID-19 czy wojnę w Ukrainie, nie premiują tego typu postaw.
Na czym właściwie polega praca analityka wywiadu gospodarczego?
Najkrócej mówiąc, na ścisłej kooperacji z udziałowcami, właścicielami czy organami zarządzającymi danym podmiotem gospodarczym. Coraz więcej firm rozumie, że wywiad gospodarczy w biznesowym kontekście to jedno z ważnych narzędzi zarządzania w nowoczesnym przedsiębiorstwie. Polega na monitorowaniu środowiska danego podmiotu gospodarczego w celu uzyskania niezbędnych informacji, które są następnie wykorzystane w procesie podejmowania decyzji. I to właśnie tych kluczowych, które mają wpływ na zdobycie przez podmiot gospodarczy np. pozycji dominującej w danej niszy rynkowej albo przewagi konkurencyjnej nad pozostałymi graczami.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS