Kobiety biznesu vs. pandemia. Runda druga – „Forbes Women” prezentuje nowy cykl rozmów z kobietami sukcesu, które już po raz drugi w tym roku musiały zaadaptować prowadzone przez siebie biznesy do sytuacji wywołanej przez pandemię. Z jakimi trudnościami przyszło im się zmierzyć i jak sobie radzą? Zobacz pozostałe historie.
Renata Kuryłowicz – właścicielka i spiritus movens Worka Kości, pierwszego domu burleski w Polsce i niesamowitego konceptu koktajlowego, który powstał z pasji do twórczości Stephena Kinga. Historyczka sztuki, specjalistka od sztuki współczesnej, przez wiele lat wydawca książek w największych polskich wydawnictwach. Znawczyni literatury komercyjnej oraz reportaży z zakresu kryminalistyki i kryminologii.
Forbes Women: W jaki sposób udało się Pani firmie przetrwać ten rok?
2020 miał być najlepszym rokiem naszej działalności. Po trzech latach osiągnęliśmy niemal wszystko, co można w branżach, jakie łączy Worek Kości: gastronomii, kulturze i rozrywce. Nie chcieliśmy już niczego zmieniać. Całkiem zaskakujące okoliczności oraz niezwykle chaotyczne komunikaty dla przedsiębiorców zmusiły nas do przewartościowania naszej oferty. Pierwszą nowością już na wiosnę była komunikacja online – nasze słynne wykłady z kryminalistyki i psychologii, dotąd stacjonarne, skierowaliśmy ze sceny Worka Kości wprost do naszych fanów w całej Polsce, a nawet jak się okazało Europie. Powstaje sklep internetowy. Rozszerzamy też naszą ofertę książek i win. Worek Kości od samego początku był autorską księgarnią i teraz dzięki tej formie działalności możemy istnieć, mieć kontakt z klientami. Wprowadziliśmy szkolenia koktajlowe dla grup do 5 osób oraz wynajem stolików na kameralne spotkania biznesowe na godziny.
Jaką lekcję wyciągnęła Pani podczas pierwszego lockdownu dla swojego biznesu?
W skrócie i hasłowo: być elastycznym tak mocno, jak tylko się da. Reagować szybko. Poszerzać horyzonty. Dbać o bezpieczeństwo cyfrowe. Oszczędzać. Niczego nowego nie poszukiwać, lecz tworzyć nowości. Na poszukiwania przyjdzie moment w lepszych czasach. I uczyć się, uczyć i jeszcze raz uczyć się nowych technologii, zasad funkcjonowania w social mediach (bo zmieniają się dosłownie z dnia na dzień) oraz uważnie obserwować rzeczywistość.
Czy ta nauka lub wnioski pozwoliły się przygotować na jesienne obostrzenia? W jaki sposób przygotowała Pani swój biznes na drugą falę obostrzeń?
Niestety nie, drugie zamknięcie naszych branż odbyło się w sposób groteskowy i nikt się na nie, tak jak obserwuję, nie przygotowywał specjalnie. W październiku mieliśmy już w miarę ustabilizowaną sytuację, dla nas był to pierwszy krok powrotu do normalności i nagle z dnia na dzień wszystko się zawaliło dla naszej branży. Najpierw zamknię … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS