Kraków, Trójmiasto, Szczecin, a ostatnio także Poznań i Warszawa – coraz więcej miast decyduje się udostępnić buspasy motocyklistom. Wciąż jednak są miejsca, które opierają się ogólnemu trendowi.
Buspas, z założenia, jest pasem ruchu wydzielonym do użytku przez pojazdy komunikacji zbiorowej. Dzięki temu, że ruch jest na nich mocno ograniczony, autobusy nie stoją w korkach z prywatnymi pojazdami.
Z możliwości jazdy po buspasach korzystają także pojazdy uprzywilejowane, taksówki, pojazdy elektryczne, a od pewnego czasu także motocykle. uzasadnienie jest proste – zwinność motocykli umożliwia sprawne poruszanie się po pasach przeznaczonych dla autobusów, bez zakłócania płynności ruchu.
Badania prowadzone w tym zakresie, a przede wszystkim obserwacje prowadzone w miastach, gdzie wprowadzono taką zasadę pokazują, że motocykliści na buspasach oznaczają mniejsze korki i większe bezpieczeństwo.
Legalnie po buspasach można motocyklem poruszać się tutaj:
- Kraków
- Bydgoszcz
- Łódź
- Gdańsk
- Szczecin
- Rzeszów
- Warszawa (od 1 kwietnia 2020)
- Wrocław (tylko klasyczne buspasy, bez torowiska)
- Poznań
- Kielce
Tutaj motocyklistom nie wolno korzystać z buspasów:
- Lublin
- Białystok
- Olsztyn
- Toruń
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS