Niedawne ogłoszenie Facebooka, że w aplikacjach Oculus Quest, będą wyświetlane reklamy, wywołało oczywistą reakcję społeczności. Pierwszą grą, w której testowo miały się pojawić materiały marketingowe, była płatna strzelanka VR Blaston. Pod adresem Resolution Games, studia odpowiedzialnego za grę wylała się jednak tak potężna fala krytyki, że deweloper zrezygnował z uczestniczenia w projekcie. Wiadomość, że Blaston za 9,99 dolarów ma być pierwszą aplikacją, która zaimplementuje reklamy, doprowadziła do zbombardowania Oculus Store i Steam komentarzami, że płatne tytuły nie powinny wprowadzać reklam, a zwłaszcza kilka miesięcy po zakupie.
Twórcy VR Blaston wycofali się z udziału w testowaniu reklam w grach przez Facebooka. To efekt negatywnej reakcji społeczności.
Negatywna reakcja graczy spowodowała, że Resolution Games zmieniło zdanie i uznało, że umieszczanie reklam w Blaston jest prawdopodobnie złym pomysłem. “Doceniamy wszystkie opinie i przemyślenia na temat testu reklam Oculus w Blaston i innych grach, co zostało ogłoszone w zeszłym tygodniu” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Resolution Games. “Otrzymaliśmy kilka dobrych uwag i zdajemy sobie sprawę, że Blaston nie najlepiej nadaje się do tego typu testu reklamowego. Dlatego nie planujemy już wdrażania testu w Blaston”.
Jednak Resolution nie całkowicie rezygnuje z reklam. Deweloper rozważa przetestowanie ich w innej ze swoich gier, ale tym razem produkcja ta jest darmowa. “W ramach alternatywy chcemy sprawdzić, czy możliwe jest przeniesienie tego małego, tymczasowego testu do naszej bezpłatnej gry – Bait! – kiedyś w przyszłości” — powiedział Palm. “Jeśli reklamy w VR staną się nieuniknione, tak jak ma to miejsce na innych platformach, chcemy mieć pewność, że chociaż mamy szansę zacząć od nowa i zrobić to dobrze, to właśnie to robimy. Czekamy na wszelkie opinie, które pojawią się po drodze, abyśmy mogli przeprowadzić konstruktywną rozmowę na ten temat i stworzyć najlepszą drogę”.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS