A A+ A++

Wyprodukowany w jednym egzemplarzu Bugatti Chiron Profilée jest ostatnim samochodem z silnikiem W16 jaki wyjechał z fabryki Bugatti. To pomysł na huczne pożegnanie najpotężniejszego spalinowego silnika montowanego w samochodach sportowych w historii motoryzacji. Kwota prawie 10 milionów dolarów tylko podkreśla znaczenie momentu w motoryzacji jakiego jesteśmy obecnie świadkami. Transformacja na elektromobilność zamyka erę mocnych wrażeń w samochodach. Bugatti Chiron Profilée bazuje na konstrukcji Chirona Pur Sport, najbardziej sportowej wersji Chirona jaka powstała w historii. Różni się od niego stylizacją. Za plecami kierowcy pracuje legendarny 1500-konny silnik 8.0 W16 wyposażony w cztery turbosprężarki.

mat. prasowe

Przeniesienie napędu odbywa się za pośrednictwem dwusprzęgłowej skrzyni biegów dostarczanej przez Ricardo ze skróconymi o 15 proc. względem Chirona przełożeniami. Dzięki temu Profilèe potrafi przyspieszyć do 100 km/h w 2,3 s – 0,2 s szybciej niż Chiron i 0,1 s szybciej niż jego odmiana SuperSport 300+. Do 200 km/h Profilèe dobija w 5,5 s. Prędkość maksymalna to 380 km/h – o 30 km/h więcej niż w Pur Sport, co wynika z mniej agresywnego ospoilerowania. Jedyny wyprodukowany egzemplarz Bugatti Chiron Profilèe pomalowano dedykowanym lakierem Argent Atlantique, do którego dobrano ciemnoniebieskie wykończenia elementów karbonowych i dolnych sekcji nadwozia. Specjalnie do tego auta stworzono też magnezowe felgi w unikalnym wzorze pasującym do stylizacji.

mat. prasowe

Bugatti Chiron Profilèe pobił w rekord w kategorii nowych samochodów sprzedanych na aukcjach, ale jeszcze daleko mu do cen najdroższych samochodów na świecie. W tej kategorii w zeszłym roku bank rozbił Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé z 1955 r., który został sprzedany na aukcji prywatnemu kolekcjonerowi za rekordową sumę 135 milionów euro. Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé to jeden z dwóch zbudowanych prototypów. Model nazwany na cześć swojego twórcy i głównego inżyniera, Rudolfa Uhlenhauta, w oczach ekspertów i entuzjastów motoryzacji na całym świecie uchodzi za jeden z najlepszych przykładów samochodowej inżynierii oraz designu. Jego prędkość maksymalna sięgająca 290 km/h … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułScholz i Macron spotkają się w Paryżu z Zełenskim
Następny artykułO zagospodarowaniu Pałacu Potockich w Radzyniu cz. 3: Kawiarnia i miejsce kameralnych koncertów, spotkań autorskich, promocji