A A+ A++

Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)

Dotrzeć na ul. Terenową będzie można jadąc Buforową do Lutosławskiego, a z niej skręcić w Granitową, aby po ponownym skręcie w prawo znaleźć się na Terenowej. 

Co się dzieje na Terenowej? 

Zimą wjazd na Terenową był zamykany, aby ekipa mogła przebudować sieci podziemne. To, co pod ziemią, jest już zatem gotowe i przyszedł czas na budowę drogi dla autobusów. 

Prace potrwają do dwóch miesięcy. Trasa budowana jest w technologii, która pozwoli na ułożenie na niej torowiska, gdy stanie się to możliwe. Są procesy technologiczne, których skrócić się nie da.

Krzysztof Świercz, Wrocławskie Inwestycje

Wykonawca musi wykorytować miejsce pod trasę, zrobić podbudowę, stabilizację, ułożyć krawężniki i beton. Droga jest zaprojektowana tak, aby minimalnym nakładem mogło na niej powstać torowisko. Betonowa konstrukcja będzie przenosić obciążenia generowane przez tramwaje. 

Gdyby miała to być trasa tylko dla autobusów, nie byłoby konieczności tworzenia tak wzmocnionej konstrukcji. Dopiero na beton przyjdą warstwy asfaltu. Gdy powstawać będzie torowisko, asfalt zostanie sfrezowany. 

TAT na Jagodno – prawie trzy kilometry i pięć przystanków 

Powstająca trasa na Jagodno ma 2,7 kilometra długości. Znajdzie się tu pięć par przystanków. Powstaną na wysokości cmentarza przy Bardzkiej, na wysokości Terenowej, Konduktorskiej, Malinowskiego/Lutosławskiego (tu powstanie dodatkowy lewoskręt z Buforowej w kierunku Lutosławskiego) oraz Kopycińskiego.

Nowy przystanek wybudowany zostanie także za ul. Świeradowską w kierunku Jagodna. Pętla powstanie przy ul. Kajdasza, gdzie będzie również parking park and ride dla 57 aut oraz zadaszony parking dla rowerów.

Przedsięwzięcie kosztuje ponad 42 miliony złotych i jest dofinansowane z Polskiego Ładu.

W maju przetarg na poszerzenie Buforowej i tramwaj na Jagodno

Jeszcze w tym miesiącu Wrocławskie Inwestycje ogłoszą dwuzadaniowy przetarg. Jednym z zadań będzie zaprojektowanie torowiska, a drugim zaprojektowanie dodatkowej nitki ulicy Buforowej. Według zamierzeń, cały ciąg komunikacyjny, na który składają się ulice Buforowa i Bardzka, ma być czteropasmowy z buspasami już od ronda na wschodniej obwodnicy Wrocławia aż do Świeradowskiej. Tramwaj ma jeździć na odcinku od Kajdasza do skrzyżowania ze Świeradowską. 


Zobacz również

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPatrzą w gwiazdy, a tu „Wyborcza” kopie po kostkach
Następny artykułWojewoda zawnioskował o alert RCB