Prace trwają, ale jest ich do wykonania bardzo dużo, wszystko powinno być gotowe do jesieni 2024 roku.
Maciej Hasik: Budowa przedłużenia ulicy Korfantego do ulicy Bugajskiej za niespełna 60 mln zł. Mieszkańcy miasta zyskają dzięki niej alternatywne połączenie drogowe z drogą krajową 46, wylot na Jurę i w stronę Jędrzejowa, Kielc, a piesi i rowerzyści zaś komfortową infrastrukturę do rekreacji, która zepnie z miastem istniejącą na granicy Częstochowy i Olsztyna sieć ciągów pieszo rowerowych.
Budowane przedłużenie ul. Korfantego, od Skweru Lotników do ul. Bugajskiej, będzie dodatkowym wylotem z miasta w stronę Jury.
Jak informuje samorząd inwestycja pozwoli stworzyć wygodne połączenie turystyczne, komunikacyjne, ale również biznesowe
– dodaje Maciej Hasik, rzecznik MZD.
Maciej Hasik: Firmy prowadzące duże zakłady przemysłowe na terenach aktywności gospodarczej naszego miasta będą dysponowały znakomitym zapleczem komunikacyjnym. To kontynuacja inwestycji przeprowadzonej w ciągu ulicy Korfantego pomiędzy Rondem Szwejkowskiego a Skwerem Lotników, którą miasto zrealizowało przed kilkoma laty. Prace budowlane postępują zgodnie z planem. Ich finał, zgodnie z zapisami umownymi, przewidziano najpóźniej na jesieni przyszłego roku.
Inwestycja jest duża i kosztowna, stąd długi czas jej realizacji.
Wiele elementów jest na liście do przebudowy, ale powstaną też nowe elementy infrastruktury drogowej:
Maciej Hasik: Wykonanie konstrukcji jezdni, poboczy, ciągów pieszo rowerowych, chodników, zatok autobusowych, nowej drogi oraz przewidywanych dróg towarzyszących, w tym niezbędnych łączników, budowy obiektu kolejowego relacji Częstochowa Kielce, budowę obiektu drogowego w ciągu jednej z łącznicy nad ciągiem pieszo rowerowym. Realizacja zadania kosztuje 59 mln zł, z czego 30 mln stanowić będzie dofinansowanie uzyskane przez miasto z funduszu inwestycyjnego Polskiego Ładu, a pozostała kwota zostanie zabezpieczona ze środków własnych
– informował rzecznik zarządu dróg w Częstochowie, Maciej Hasik.
Zobacz także:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS