W ostatnich dniach kwietnia dokonano znaczącego postępu w budowie nowych przepraw pieszo-rowerowych, które mają połączyć Berdychów z Ostrowem Tumskim w Poznaniu.
Na początku bieżącego tygodnia, nad Kanałem Ulgi rozpoczęto montaż pierwszych elementów konstrukcyjnych pierwszej z planowanych przepraw. Te stalowe części, o długości dochodzącej do 30 metrów i wadze przekraczającej 30 ton, są instalowane przy pomocy potężnego żurawia o maksymalnym udźwigu 500 ton. Materiały te, dostarczane są również do rejonu Chwaliszewa, gdzie trwają prace nad montażem kolejnych elementów konstrukcji.
W ramach prac nad drugą przeprawą, w nurcie Warty, zastosowano specjalistyczną barkę, która przybyła ze Szczecina. Ta składa się z kilku jednostek, w tym pontonu i pchacza, a także żurawia wyposażonego w narzędzia niezbędne do wbijania rur, takie jak wibromłot i młot hydrauliczny. Dzięki tym działaniom, udało się zamontować rury o długości 21 metrów, które stanowią podstawę dla tymczasowych podpór mostu. Następnym etapem będzie instalacja stalowych klatek, które będą wspierać konstrukcję łuku mostu.
Po zakończeniu prac konstrukcyjnych, tymczasowe podpory zostaną usunięte, co pozwoli na uzyskanie lekkiej i estetycznie wyglądającej konstrukcji. Nowe mosty Berdychowskie mają na celu ułatwienie komunikacji między kampusem Politechniki, południową częścią Ostrowa Tumskiego oraz lewobrzeżną częścią Poznania, w tym ze Starym Rynkiem. Przeprawy, o długościach odpowiednio 165 i 117 metrów, zostaną zaprojektowane w sposób zapewniający spójność architektoniczną i konstrukcyjną, tworząc jednolitą całość. Projekt przewiduje również budowę chodników, pochylni, schodów, oświetlenia oraz elementów małej architektury, co znacząco podniesie standard i funkcjonalność nowych mostów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS