A A+ A++

Termin podpisania umów z wykonawcami i w konsekwencji rozpoczęcia budowy dwóch odcinków drogi ekspresowej S16 między Olsztynem i Biskupcem oddalił się od pierwotnie założonych planów, a to za sprawą odwołań od wyborów firm, które miały zrealizować te fragmenty. W przypadku odcinka Olsztyn Wschód-Barczwo GDDKiA ostatecznie musiała rozpocząć ponowną analizę ofert. A co z fragmentem Barczewo – Biskupiec? Jest decyzja sądu.

Droga S16 połączy Olsztyn z Biskupcem

W ramach dwóch inwestycji w śladzie obecnej drogi krajowej nr 16 zbudowana zostanie liczący blisko 30 km odcinek S16 (odcinki Olsztyn Wschód – Barczewo i Barczewo – Biskupiec). Istniejąca obecnie trasa zostanie dostosowana do parametrów klasy S, poprzez dobudowę drugiej jezdni oraz przebudowę konstrukcji niektórych odcinków działającej teraz DK16.

Stworzone będą nowe węzły drogowe Wójtowo oraz Łęgajny, z kolei węzły Barczewo, Kromerowo i Biskupiec. Inwestycja zakłada również budowę obiektów inżynieryjnych, przejść dla zwierząt czy montaż urządzeń ochrony środowiska, w tym ekranów akustycznych. Oddział GDDKiA w Olsztynie deklaruje, że wykonany zostanie także system zarządzania ruchem wraz z systemem preselekcyjnym (stacja ciągłego pomiaru ruchu). Stworzone ponadto zostaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych oraz obwód utrzymania drogi ekspresowej w rejonie węzła Biskupiec. 

Olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad deklaruje, że budowa drogi ekspresowej S16 między Olsztynem i Biskupcem pozwoli m.in. na poprawienie przepustowości oraz bezpieczeństwa w ruchu tranzytowym i lokalnym. Dodatkowo podniesie się poziom atrakcyjności regionu warmińsko-mazurskiego.

S16 między Olsztynem i Biskupcem. Problemy z wyborem wykonawców

Przetargi na projekt i budowę drogi ekspresowej S16 między Olsztynem i Biskupcem ogłoszone zostały pod koniec grudnia 2022 roku. Pierwotny termin otwarcia ofert zaplanowano na luty 2023 r., ale z racji na dużą liczbę pytań (blisko 2,5 tys.) przesunięto go ostatecznie na czerwiec 2023 r. Łącznie na realizację odcinków wpłynęło szesnaście ofert. W przypadku odcinka Olsztyn Wschód – Barczewo wybrana została firma Budimex. Oferta opiewała na 507,4 mln zł. Z kolei dla fragmentu Barczewo – Biskupiec wyłoniono firmę PORR z kwotą realizacji na poziomie 457 mln zł. Wpłynęły jednak odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej od obu decyzji GDDKiA.

W przetargu na odcinek Olsztyn Wschód – Barczewo odwołanie złożyło konsorcjum Polimex, z kolei w postępowaniu na odcinek Barczewo – Biskupiec konsorcja Kobylarnia/Stecol i Polimex. We wszystkich odwołaniach firmy powołały się na niezgodności w kwestiach technicznych.

GDDKiA musi ponownie wybrać wykonawcę odcinka między Olsztynem i Barczewem. A co z drugim fragmentem?

Na początku tego roku z kolei informowano, że Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił skargę złożoną przez GDDKiA na wyrok Krajowej Izby Odwoławczej dla pierwszego ze wspomnianych odcinków. Oznacza to, że konieczne było unieważnienie wyboru wykonawcy i ponowne przeprowadzenie analizy ofert. W przypadku fr … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZaproszenie na Noc Muzeów 2024
Następny artykułSteam na celowniku UOKiK. Inne platformy dystrybucji cyfrowej gier też