Na budowie drugiej linii metra dwie tarcze są gotowe do drążenia ostatnich tuneli pod osiedlem Chrzanów na krańcach Bemowa. Przekop ma być gotowy wiosną 2025 r. A kiedy ruszą pociągi? I czy pojadą dalej aż do Ursusa?
Karolin to ostatnia stacja metra na drugiej linii, choć w nomenklaturze urzędników ma przypisany numer jeden. Wybetonowany już wykop znajduje się 14 m pod ul. Sochaczewską, przecznicą ul. Połczyńskiej. Warszawa kończy się pół kilometra dalej. Wokół magazyny, centra handlowe, serwisy samochodowe i wciąż jeszcze pola uprawne. Kto tu będzie dojeżdżał metrem w 20 minut z centrum?
Druga linia metra bez centrów przesiadkowych
Dla pasażerów, którzy w Karolinie mają się przesiadać w drodze do podwarszawskich miejscowości, zabraknie planowanego centrum transportowego z czteropiętrowym garażem, rampą wjazdową i dworcem autobusów podmiejskich. W 2021 r. opisywaliśmy przygotowaną na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego koncepcję zagospodarowania terenu nad stacją Karolin i budynek z aż 950 miejscami parkingowymi dla samochodów i 270 dla rowerów. Ratusz informował wtedy: “W razie potrzeby będzie można dobudować kolejne piętra i powiększyć pojemność parkingu o około 580 dodatkowych miejsc (do nawet 1530 stanowisk)”. Czyli tak jak przy końcowej stacji pierwszej linii metra Młociny.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS