A A+ A++

17 marca minął termin składania ofert na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla projektu budowy linii kolejowej nr 58 Łętownia – Rzeszów oraz nr 632 do lotniska Rzeszów-Jasionka. To element tzw. szprychy nr 6 przy budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego, które ogłosiło przetarg.

Co ma powstać w ramach budowy nowej linii kolejowej na Podkarpaciu?

Według założeń projektu nowa linia kolejowa nr 58 ma powstać od połączenia z linią nr 68 na odcinku pomiędzy stacjami Rudnik nad Sanem i Łętownia do połączenia z linią nr 91 na odcinku pomiędzy stacjami Rzeszów Główny i Strażów. Kolejnym elementem ma być budowa nowej linii nr 632, która połączy linię nr 58 z portem lotniczym Rzeszów-Jasionka i liniami kolejowymi nr 71 w rejonie przystanku Rogoźnica koło Rzeszowa oraz nr 91 w okolicy stacji Świlcza.

Na razie jednak budowa jest melodią przyszłości, ponieważ wygląda na to, że inwestycja już na samym początku planowania napotkała spore problemy. Są nim pieniądze, a dokładnie ich brak, ponieważ władze Centralnego Portu Komunikacyjnego przeznaczyły na stworzenie studium zaledwie 4,6 mln zł (brutto). Patrząc na oferty złożone w ramach przetargu, trudno sobie wyobrazić, by jakakolwiek z nich mogła zostać przyjęta. Chyba że zamawiający, czyli CPK, dołoży dobrych kilka, a w niektórych przypadkach – kilkanaście milionów złotych.

Budowa CPK. Kto stworzy studium dla nowej linii kolejowej? 

Najtaniej swoje usługi wyceniło konsorcjum firm BBF, Ingerop Polska i Safege AS, które mogłoby wykonać studium za blisko 12 mln zł. Jest to jedyna oferta, do której CPK musiałoby dopłacić mniej niż 10 mln zł.

Na drugim, bardzo odległym biegunie znajdują się propozycje warszawskich firm Voessling Polska (w konsorcjum razem z Infra Centrum Doradztwa) oraz TPF z Warszawy. Obie oferty przekraczają aż 45 milionów złotych. Poniżej pozostałe oferty biorące udział w przetargu:

  1. Databout – 15,092 mln zł,
  2. konsorcjum firm IDOM-Inżynieria (lider), Architektura i Doradztwo – 16,376 mln zł,
  3. konsorcjum firm Egis-Poland, Egis Rail i Jaf-Geotechnika – 18,272 mln zł,
  4. konsorcjum firm Multiconsult Polska, Arcadis, Transprojekt Gdański – 24,354 mln zł.6 

Na razie nie wiadomo, jaką decyzję podejmą władze CPK. Można się jednak spodziewać, że z racji tak wysokich cen przetarg zostanie powtórzony.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWypadek w Łódzkiem. Czołowe zderzenie z udziałem autobusu i auta osobowego, są ranni
Następny artykułKumulacja remontów dróg w Łodzi dotrze na Teofilów. Drogowcy wezmą się za ul. Traktorową