Listopad jest nie tylko miesiącem pamięci, ale również świadomości. W Polsce na nowotwór prostaty dziennie umiera ok. 15 mężczyzn. Wykrycie raka prostaty czy guza jądra na wczesnym etapie choroby daje nawet 90% skuteczności wyleczenia.
Rocznie rejestruje około 16-19 tysięcy nowych zachorowań rocznie.
Listopadowa akcja „Wąsopad” (Movember) ma sprzyjać podejmowaniu tematu raka prostaty, ponieważ wciąż zbyt wielu mężczyzn bagatelizuje lub nie przyznaje się do objawów raka prostaty czy guza.
A im wcześniejsza reakcja, tym większa szansa na wyleczenie. Właśnie zapuszczony wąs ma służyć zwróceniu uwagi i jest niejako symbolem akcji profilaktycznej.
Właśnie przełamywaniu nieśmiałości u mężczyzn ma służyć akcja zorganizowana przez grupę młodych ludzi, którzy postanowili na terenie miasta Brzeska rozpocząć kampanię społeczną związana z profilaktyką nowotworów.
Ponadto przygotowano również warsztaty modelowania fryzur z Salonem Strzyga Barber Shop Brzesko, pokaz narzędzi firmy Stalco.
Organizatorzy zwracają się do wszystkich kobiet, by 12 listopada przyprowadziły swoich partnerów i zachęciły do wzięcia udziału w wydarzeniu.
Plakat
—
IB
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS