Pogoda pozwoliła uchwycić na zdjęciach niektóre z powstających wokół samochodu wirów, a mokra nawierzchnia dała wskazówki na temat tego, jak aerodynamika bolidu wpływa na przepływ powietrza i manipuluje turbulencjami wokół opon.
Niedawna wymiana nawierzchni na Istanbul Park spowodowała, że z asfaltu wyciekały resztki olejowej substancji i w połączeniu z wodą zadziałały niczym farba flo-viz, której zespoły używają często podczas przedsezonowych sesji testowych.
Red Bull Racing
Red Bull Racing RB16 sidepods detail
Photo by: Andy Hone / Motorsport Images
Red Bull jest znany ze swojej aerodynamicznej doskonałości, a to zdjęcie pokazuje, jak strumień powietrza przemieszcza się po sekcjach bocznych RB16.
Mercedes
Mercedes-AMG F1 W11 detail
Photo by: Andy Hone / Motorsport Images
Lewis Hamilton wysiada z Mercedesa W11 jako siedmiokrotny mistrz świata, a my możemy zobaczyć, jak strumień powietrza przepływa przez sekcje boczne oraz jak zmieniany jest on przez odpowiednie zaprojektowanie halo.
Ferrari
Ferrari SF1000 detail
Photo by: Steven Tee / Motorsport Images
Tutaj widać wir powietrza powstający pod Ferrari SF1000
McLaren
McLaren MCL35 rear detail
Photo by: Steven Tee / Motorsport Images
Wir wokół końcówki tylnego skrzydła McLarena MCL35, powstający na skutek niekorzystnego gradientu ciśnienia, widoczny dzięki warunkom pogodowym.
Renault
Renault F1 Team R.S.20 sidepods detail
Photo by: Steven Tee / Motorsport Images
Ujęcie Renault RS20 pokazuje jak deflektory przypominające żaluzje odpychają strumień powietrza w dół i wokół sekcji bocznych.
Williams
Williams FW43 sidepods detail
Photo by: Steven Tee / Motorsport Images
Na zdjęciu powyżej można dostrzec, jak nachylony fragment sekcji bocznych Williamsa FW43 kieruje strumień powietrza w dół, gdzie przechwytuje go kolejna aerodynamiczna struktura.
Ferrari
Charles Leclerc, Ferrari SF1000
Photo by: Charles Coates / Motorsport Images
Woda w postaci spreju pozwala zauważyć, jak przeróżne aerodynamiczne rozwiązania modelują przepływ powietrza,
Galeria: Brudne samochody podczas Grand Prix Turcji:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS