A A+ A++

– REKLAMA –

W 2020 roku pomimo
pandemii Browar Okocim rozwijał się stabilnie, finalizował inwestycje w
instalację biogazową w oczyszczalni ścieków oraz instalację de-alkoholizującą, tworzył
innowacje piwne, rozwijając ofertę piw 0,0%. Marka OKOCIM jest doceniana za
wysoką jakość oferowanych piw.

Pandemia, rynek piwa i trendy konsumenckie w
2020

Pandemia, liczne obostrzenia w działalności sektorów powiązanych
z piwowarstwem, a także podwyżka akcyzy o 10 proc. na początku 2020 zaowocowały spadkiem sprzedaży piwa w 2020 roku w Polsce, zwłaszcza w segmencie alkoholowych lagerów.

Wartościowo rynek urósł o 3,1 proc. i jest to efektem wzrostu średniej ceny
piwa na rynku związanej z podwyżką akcyzy, wyższymi kosztami produkcji w tym
surowców i energii oraz wzrostem kosztów pracy. Średnia cena piwa rośnie od
dłuższego czasu, przeciętnie o 20 gr/rocznie, co oznacza, że na koniec 2020 r.
była ona aż o 8 proc. wyższa niż na początku 2019 r.

Pomimo trudności na rynku, utrzymał się wzrost segmentu piw
bezalkoholowych.

Kategoria piw bezalkoholowych w 2020 roku przekroczyła symboliczny próg
miliarda złotych wartości sprzedaży. Obecny udział wartościowy piw 0% w całej
kategorii wynosi 5,7 proc., w porównaniu do 4,7 proc. w 2019 roku.  Segment piw bezalkoholowych  jest obdarzony największym potencjałem do
dalszego rozwoju.

Spośród piw 0,0% najdynamiczniej rozwijają się piwa bezalkoholowe smakowe –
wzrost w 2020 vs 2019 o 34 proc, następnie bezalkoholowe lagery +13 proc.

Pandemia – nowa rzeczywistość działania biznesu

Pandemia zaskoczyła wszystkich, zmuszając do sprawnego wprowadzenia zmian w
organizacji biznesu.

– W Carlsberg Polska i w naszych browarach priorytetem było bezpieczeństwo i zdrowie pracowników. Natychmiast wprowadziliśmy podwyższone reżimy sanitarne i dodatkowe zabezpieczenia oraz procedury aby zapewnić bezpieczne miejsca pracy  i utrzymać ciągłość biznesu – podkreśla Michał Napieracz, dyrektor Browaru Okocim.

W pandemii Carlsberg Polska starał się też wesprzeć lokalne społeczności w
okolicach browarów i pomóc swoim klientom, szczególnie z gastronomi.

W porozumieniu z lokalnymi władzami zdecydowaliśmy, że najlepszą pomocą będzie ufundowanie szpitalom sprzętu potrzebnego do walki z pandemią, który przyda się też mieszkańcom po jej zakończeniu. Przekazaliśmy po 200 tys. złotych każdemu z trzech szpitali zlokalizowanych w miastach, w których mamy browary – dodaje Michał Napieracz.

„Liczy się dobry skład” – marka Okocim w 2020

Marka Okocim w 2020 roku ma nadal mocną pozycje na rynku piwa, znaczące wzrosty wartości i wolumenu zanotował Okocim Jasne Okocimskie 0,0% oraz Okocimskie radlery 0,0%. 

W 2020 marka przeprowadziła nową odsłonę
ogólnopolskiej kampanii reklamowej z udziałem młodego pokolenia brzeskich
piwowarów pod hasłem „Liczy się dobry skład”. Przygotowano również nowe spoty
TV dla Okocimskich Radlerów, w tym wariantów o zerowej zawartości alkoholu.

Marka wprowadziła dwa nowe smaki wariantów 0,0% oraz jeden alkoholowy.  Dodatkowo pod koniec 2020 na rynek trafiła limitowana edycja 15 tysięcy butelek piwa Okocim Mistrzowski Porter Sherry Oloroso Barrel Aged. Uwarzony w 2017 roku porter, po długim procesie klasycznego leżakowania został zamknięty w dębowych beczkach po hiszpańskim winie na 17 miesięcy. Piwo wzbogaciło się o najlepsze cechy wina Oloroso oraz aromat dębiny.

Ceniona jakość okocimskich piw

Jak co roku piwa z Browaru Okocim zostały wysoko ocenione za doskonałą jakość.  Z  nagród warto wymienić:

  • Brąz European Beer Star 2020 dla Okocim Mistrzowski Porter,
  • Złoto Chmielaków Krasnostawskich dla Okocim Jasne Okocimskie i
    Okocim Radler Arbuz z melonem
  • Srebro Chmielaków Krasnostawskich dla Okocim OK i Okocim Radler z
    Limonką
  • Złoto Chmielaków Krasnostawskich dla Okocim 0,0%
  • Perły Rynki Wiadomości Handlowych dla Okocim Radler Cytryna
    0,0% i Wiśnia0,0%
  • Złoty Paragon dla Somersby Mago & Lime

Browar Okocim – inwestycje, innowacje, ochrona środowiska   

     

Rok 2020 to przede wszystkim rok organizacji
pracy w warunkach pandemii, co jednak nie zatrzymało i nie spowolniło działań
rozwijających Browar. Wielkim krokiem naprzód, pozwalającym całej firmie
Carlsberg Polska odpowiedzieć na rosnące zainteresowanie piwami 0,0% jest
inwestycja w instalację de-alkoholizującą. Zacznie ona działać na pełnych
obrotach w kwietniu 2021. Kolejną ważną inwestycją jest instalacja biogazowa
dla oczyszczalni ścieków w Brzesku, dzięki której browar zmniejszy swój ślad
węglowy i wpłynie na poprawę jakości powietrza. 

W 2020 roku Browar Okocim obchodził rocznicę
175-lecia istnienia. Ze względu na pandemię z wielu zaplanowanych atrakcji
udało się zrealizować wystawę fotograficzną. Archiwalne i współczesne zdjęcia,
w tym obecnych pracowników browaru były pokazywana mieszkańcom Brzeska na rynku
miasta oraz w pobliżu Miejskiego Ośrodka Kultury i Biblioteki w Brzesku.   

Browar
Okocim nadal nie dysponuje pozwoleniem na budowę mostu i połączenia browaru z
obwodnicą Brzeska. Jest to związane z przedłużającymi kwestiami formalnymi po
stronie instytucji państwowych.

Browar
Okocim przykłada wiele uwagi i starań do kwestii ograniczania swojego wpływu na
środowisko – zgodnie z celami grupowego programu zrównoważonego rozwoju Together
Towards Zero. W 2020 roku zmniejszono zużycie:

Bezpieczeństwo
pracy jest niezmiennie na szczycie zainteresowania dyrekcji Browaru Okocim i
zarządu Carlsberg Polska i jest regularnie monitorowane. W 2020 roku zmniejszyła
się liczba wypadków ze zwolnieniem lekarskim z dwóch w 2019 do jednego w 2020,  licząc pracowników i podwykonawców. Wypadki
bez zwolnienia lekarskiego wzrosły z jednego do dwóch.   

– W 2020 poświęciliśmy dużo uwagi i wysiłków, aby mimo pandemii i utrudnień wynikających z dodatkowych obostrzeń, utrzymać ciągłość działania i rozwijać się. Dużym sukcesem jest dla naszego zespołu sprawne uruchomienie instalacji de-alkoholizującej oraz stworzenie instalacji na biogaz w naszej oczyszczalni ścieków.   

– Chciałbym bardzo serdecznie podziękować zespołowi Browaru Okocim za wspaniałą postawę. W tym trudnym czasie nie tylko dostosowaliśmy się szybko do wyśrubowanych zasad sanitarnych, zmienionych zasad pracy,  aby  chronić siebie nawzajem i  swoich najbliższych, ale również  wspólnie, z ogromnym zaangażowaniem energią i dużą skutecznością utrzymać ciągłość produkcji oraz zrealizowaliśmy plany  – podkreśla dyrektor Browaru.  







Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOgólnopolski lockdown od 20 marca
Następny artykułSyn Beaty Szydło odpiera zarzuty. Wydano oświadczenie