A A+ A++

„Chcemy niniejszym podziękować Pani Wicepremier Jadwidze Emilewicz, Panu [wiceministrowi Andrzejowi Gutowi-Mostowemu] osobiście oraz pracownikom Ministerstwa Rozwoju zaangażowanym w ten proces [szukania rozwiązań dla branży turystycznej na czas kryzysu] (w szczególności Panu Rafałowi Szlachcie i Panu Dominikowi Borkowi wraz ze współpracownikami)” – piszą w liście do resortu członkowie turystycznego Zespołu Kryzysowego.

Przedstawiciele branży turystycznej, hotelarskiej, przemysłu spotkań i transportowej skupieni w Zespole Kryzysowym wystosowali do wiceministra rozwoju Andrzeja Guta-Mostowego list z podziękowaniami za współpracę, za zaangażowanie na rzecz rozwiązania problemów branży i zrozumienie.

Po części to ich odpowiedź na list z podziękowaniami od wiceministra Guta-Mostowego, jaki wysłał on do Zespołu w zeszłym tygodniu, a po części chęć podtrzymania współpracy. Minister zasugerował w swoim piśmie bowiem, że uważa rolę Zespołu za zakończoną. I zapowiedział, że od tej pory będzie konsultował się z poszczególnymi sektorami turystyki osobno, żeby lepiej identyfikować ich problemy.

CZYTAJ TEŻ: Sztab Kryzysowy: Zostajemy i walczymy dalej, bo mamy sukcesy

Jak teraz piszą sygnatariusze listu, „kształt uchwalonych przepisów [tarczy antykryzysowej] (wraz z rozpatrywaną aktualnie w Sejmie nowelizacją) (…) wymaga jeszcze wspólnego dopracowania, abyśmy mogli przetrwać ten ogromnie trudny okres dla polskiej gospodarki”.

„Widzimy jasno, że szeroko pojęta branża turystyczna, z racji tego, że jako pierwsza została dotknięta skutkami kryzysu i prawdopodobnie jako ostatnia skutki kryzysu przestanie odczuwać, potrzebuje rozwiązań dodatkowych” – dodają.

Proponują dalszą współpracę, na nowych zasadach – chcą delegować do każdego spotkania sektorowego ministra, swojego członka.

„Mamy nadzieję, na partnerską i rzeczową współpracę w ramach zaproponowanych podgrup oraz liczymy na zwiększenie dynamiki prac, w celu szybszego wypracowania rozwiązań”. Od razu też wskazują, co chcieliby uzyskać w pierwszej kolejności:

„1. opracowanie specjalnego pakietu rozwiązań pomocowych dla naszych branż (wprowadzenie mechanizmu 180-dniowego zwrotu / vouchera jest niewystarczającym rozwiązaniem do przetrwania dla naszych przedsiębiorstw);

2. opracowanie strategii ponownego otwierania naszych sektorów gospodarki (w tym momencie najgorszym dla nas jest brak jakiejkolwiek perspektywy, dlatego chcielibyśmy w pełni zaangażować się we współpracę, której efektem będzie bezpieczny sposób ponownego uruchomienia naszych branż);

3. wzmocnienie i przyspieszenia mechanizmów płynnościowych / narzędzi zmniejszających koszty stałe (kredyty obrotowe, objęcie abolicją ZUS zarówno sektora MŚP, jak i też dużych przedsiębiorstw – tutaj z optymizmem witamy założenia ogłoszonej w dniu wczorajszym tzw. Tarczy Finansowej i bardzo chętnie zaangażujemy się w prace robocze dot. jej operacyjnego wdrożenia);

4. współpracę z sektorem bankowym i spółkami skarbu państwa (mamy ogromne trudności zarówno w uzyskaniu nowych kredytów, jak i też bezkosztowego odroczenia opłat za energię i media ze strony spółek skarbu państwa);

„Prosimy także o uruchomienie, w ramach cyklu spotkań sektorowych, oddzielnego spotkania z członkami sztabu, który jest w praktyce forum organizacji turystyki i przemysłu spotkań. Naszym zdaniem, potrzebne jest zacieśnienie współpracy pomiędzy naszym zespołem, a zaproponowanymi przez Pana grupami”.

Wskazują też, że zostały niezakończone trzy kwestie, które były już tematem wspólnych spotkań. Chodzi o: rozporządzenie o minimalnej gwarancji turystycznej – pozostaje w opiniowaniu od 20.03.2020 r.; gwarancje do kredytów obrotowych dla sektora spotkań, w ramach rozmów ze Związkiem Banków Polskich; program Gmina Przyjazna Turystyce – czekamy na odpowiedź na pismo przesłane do MR i POT w sprawie wsparcia akcji.

Pod listem w imieniu wszystkich członków zespołu podpisał się jego koordynator Bartosz Bieszyński.

Sztab Kryzysowy w składzie:
1. Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR – Paweł Tyszkiewicz
2. Klub Agencji Eventowych SAR – Mariusz Nowak, Michał Atlas
3. IAA Polska – Jerzy Minorczyk
4. Stowarzyszenie Branży Eventowej – Marta Chmielewska, Renata Razmuk
5. Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel – Olga Krzemińska – Zasadzka, Łukasz Adamowicz
6. Meeting Professionals International Poland Chapter – Monika Dymacz Kaczmarczyk
7. SITE Polska – Society for Incentive Travel Excellence – Chapter Poland – Grażyna Grot – Duziak
8. Polska Izba Przemysłu Targowego – Przemysław Trawa, Beata Kozyra
9. Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce – Katarzyna Cioch
10. Polska Izba Turystyki – Paweł Niewiadomski Andrzej Kindler Dariusz Wojtal
11. Polski Związek Organizatorów Turystyki – Sławomir Szulc Piotr Henicz
12. Ogólnopolskie Stowarzyszeni … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWIDEO: Podpalają drogie auta. Kto za tym stoi? Pomóż ustalić sprawców. Wyznaczono nagrodę
Następny artykułEgan Bernal wystawił na aukcję swój rower i koszulki