Coraz gorsze wieści z europejskiej branży motoryzacyjnej. Niemal codziennie pojawiają się nowe doniesienia dotyczące restrukturyzacji, zamykania fabryk czy zwolnień pracowników. Audi planuje w nadchodzących latach możliwą redukcję 4500 etatów w Niemczech, przy czym szczególnie dotyczy to działu rozwoju zatrudniającego ponad 2000 pracowników. Według niemieckiego “Manager Magazin” planowana jest likwidacja około 15 procent stanowisk pracy. Audi nie potwierdza tych danych i podkreśliła, że rozmowy z radą zakładową a ten temat są prowadzone poufnie. Pomimo trudnej sytuacji rynkowej póki co Audi podtrzymuje na rynku niemieckim gwarancję zatrudnienia do 2029 roku, ale jeśli warunki gospodarcze będą się pogarszać, możliwe są nowe negocjacje. Jürgen Rittersberger, dyrektor finansowy Audi wyjaśnia, że obecnie koncentruje się na utrzymaniu wydajności i konkurencyjności marki. Audi podkreśla, że nie podjęło póki co ostatecznej decyzji o redukcji zatrudnienia, a ostateczna decyzja zostanie podjęta po konsultacjach z radą zakładową.
Audi i Nissan planują redukcję zatrudnienia
Również Nissan ogłosił redukcję 9 tys. stanowisk pracy i 20-procentową redukcję globalnych mocy produkcyjnych w odpowiedzi na bieżące wyzwania, szczególnie na rynku chińskim. Kroki te są częścią strategii mającej na celu zwiększenie efektywności “w trudnym otoczeniu rynkowym”. Nissan obniżył także prognozę zysku operacyjnego na bieżący rok finansowy z pierwotnych 500 mld jenów do zaledwie 150 miliardów jenów, co oznacza spadek o 70 procent. Bieżące dane kwartalne również były rozczarowujące, zysk operacyjny spadł o 85 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.
Czytaj więcej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS