A A+ A++

Największe linie lotnicze Europy
chciałyby, żeby Unia Europejska zrewidowała rozporządzenie 261,
które reguluje prawa pasażerów linii lotniczych w sprawie
wysokości odszkodowania wypłacanego, kiedy lot jest opóźniony lub
odwołany – pisze brytyjski portal branży turystycznej Travel
Weekly.

Czytaj więcej

Na szczycie branży lotniczej
Airlines for Europe (A4E), który odbył się w Brukseli, prezes
Grupy Ryanaira Michael O’Leary powołał się na przykład Wielkiej
Brytanii, która po wyjściu z UE rozważa system odchodzący od
sztywnych stawek rekompensat. Przepisy brytyjskie miałyby wiązać
odszkodowanie za opóźnienie lotu z ceną biletu. Przy tym obowiązek
jej wypłacenia rodziłby się już w momencie przesunięcia wylotu o
godzinę, a wysokość odszkodowania zmieniałaby się w zależności
od tego, jak duże byłoby opóźnienie. Zgodnie z przepisami
unijnymi pieniądze należą się pasażerom dopiero, kiedy samolot
jest opóźniony co najmniej o 3 godziny.

Inne propozycje przewidują, że
przewoźnicy musieliby oddawać biurom podróży posiadającym
licencję Atol (odpowiednik polskiej gwarancji ubezpieczeniowej)
pieniądze za loty wykorzystywane w ramach pakietów turystycznych.
Urząd Lotnictwa Cywilnego miałby uprawnienia do nakładania kar na
przewoźników, jeśli nie zapłaciliby odszkodowania w ciągu
siedmiu dni.

Według ministra transportu
Wielkiej Brytanii Granta Shappsa to najlepszy efekt brexitu. O’Leary
uważa, że jeśli brytyjski rząd zreformuje przepisy o
odszkodowaniach, to może to pomóc przekonać Komisję Europejską,
by też podjęła kroki w tej sprawie. Przewoźnicy od lat domagają
się bowiem rewizji rozporządzenia, która ich zdaniem narzuca im
drastycznie wysokie odszkodowania.

Czytaj więcej

Jedną z największych linii lotniczych, jakie upadły w ostatnich latach w Europie były Air Berlin

Linie chcą również
precyzyjnego określenia listy „nadzwyczajnych okoliczności”,
które zwalniają z odpowiedzialności przewoźników. Obecnie często
sytuacje sporne rozstrzygają sądy.

Z kolei organizatorzy turystyki
domagają się, żeby przepisy były zharmonizowane z dyrektywą o
imprezach turystycznych, panuje bowiem nierówność – biura podróży
muszą oddawać klientom pieniądze za odwołane loty, nawet jeśli
same nie mogą odzyskać ich od linii lotniczych.

Komisarz UE ds. transportu
Adina-Ioana Valean powiedziała na szczycie A4E, że pasażerowie
muszą być chronieni. – Chcemy ulepszyć rozporządzenie 261, ale nie
możemy ograniczać praw konsumentów – zapowiedziała.

Czytaj więcej

Alpaslan Unsal jest bardzo zadowolony ze współpracy z polskim rynkiem

Alpaslan Unsal, Corendon: Biura podróży mają w nas solidnego i przyjaznego partnera

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZłap zajączka w Forum. Wielkanocne gry i zabawy
Następny artykułZarządzenie Nr 0050.Z.60.2022 Burmistrza Miasta Nowy Targ z dnia 29 marca 2022 r. w sprawie: rozstrzygnięcia konkursu projektów na …