Ellie Daghlian and Elisa Czerwenka z agencji BBC Creative stworzyły swoją własną wersję popularnej gry karcianej „Karty Przeciwko Ludzkości” – tym razem z popularnymi markami w roli głównej. A wszystko po to, aby zwrócić uwagę na ich nieetyczne działania.
Choć gra „Karty Przeciwko Ludzkości” już od kilku lat istnieje na rynku, to mówi się, że dopiero podczas pandemii pobiła rekordy popularności. Zasady jej są proste – w każdej rundzie jedna osoba zadaje pytanie z losowo wyciągniętej czarnej karty, zaś pozostali gracze mają za zadanie wybrać najzabawniejsze i nierzadko absurdalne odpowiedzi, które widnieją na białych kartach. Głównym założeniem „Kart Przeciwko Ludzkości” jest to, że w grze wykorzystywane są frazy obrażające wszystkie grupy społeczne.
Teraz dwie pracownice teamu kreatywnego agencji BBC Creative – Ellie Daghlian and Elisa Czerwenka – postanowiły stworzyć swoją własną wersję „Kart Przeciwko Ludzkości”. Z tą różnicą, że zamiast odpowiedzi nawiązujących do popkultury czy wyśmiewających mniejszości etniczne, w grze porządnie obrywa się popularnym brandom. „Brands Against Humanity” polega bowiem na zwróceniu uwagi na najbardziej nieetyczne i rażące działania takich marek, jak Coca-Cola, H&M czy Amazon.
W grze „Brands Against Humanity” znajdziemy więc nawiązanie do kampanii Coca-Coli pod hasłem H2NO, która miała na celu zniechęcenie społeczeństwa do picia wody w restauracjach, a zamiast tego zachęcała, by zamawiali napoje gazowane, czy też afery z producentem patelni teflonowych DuPont w roli głównej, związanej z przedostaniem się do źródeł wody pitnej szkodliwej substancji wykorzystywanej w produkcji. Oberwało się również marce Amazon i jej nieetycznym warunkom pracy.
Grę można pobrać na tej stronie.
PS
Tutaj przeczytacie kilka słów o tym, jak wielkie brandy wykorzystują greenwashing w marketingu.
PS2
Wraz z rozprzestrzenianiem się pandemii koronawirusa, marki jedna po drugiej zaczęły wypuszczać kampanie adekwatne do obecnych czasów – czyli pełne pompatycznych haseł, niosące ze sobą jasny przekaz – jesteśmy tu dla Ciebie. Lecz im bardziej wirus zaczął stawać się częścią naszej codzienności, wówczas niektóre marki zobaczyły w tym szansę na podwojenie swoich zysków, inicjując tym samym (oczywiście nieumyślnie) narodziny zjawiska COVIDwashingu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS