A A+ A++

Sfrustrowany awaryjnością bolidu Alpine, Fernando Alonso zamierza jak najszybciej rozpocząć pracę w Astonie Martinie. Za kierownicą samochodu jego nowej ekipy ma zasiąść już podczas testów opon Pirelli w Abu Zabi, po finale kampanii 2022.

– Nasi prawnicy omawiają teraz tę kwestię. Zapytajcie mnie o to dopiero w Brazylii – powiedział szef francuskiego zespołu Otmar Szafnauer, w odniesieniu do zwolnienia Hiszpana z kontraktu przed końcem tego roku.

Czytaj również:

Zespół należący do Renault może spełnić życzenie 41-latka, który od przyszłorocznych mistrzostw będzie ścigał się dla formacji z Silverstone, ponieważ jego frustracja z powodu problemów z niezawodnością A522 jest widoczna w prasie regularnie.

– W pierwszym sezonie Hondy, w aspekcie kar cofnięcia na starcie, uzbierały się w sumie jakieś 72 pozycje i do tego obydwa bolidy nie docierały do mety – wspominał Alonso czasy McLarena.

– W tym roku natomiast zatrzymuje się na torze tylko samochód numer czternaście – odniósł się do swoich niepowodzeń w Alpine.

Drugi z kierowców formacji z Enstone – Esteban Ocon, nie zgadza się z narracją kolegi.

– W Imoli miałem awarię skrzyni biegów – przekazał Francuz. – Samochód popsuł się na Silverstone, odpadłem również w Singapurze. Moją maszynę także trapią awarie.

– Już sześć razy zmieniałem silnik, tak jak on. Oczywiście jego padł w Meksyku, ale generalnie korzystaliśmy już z tej samej ilości jednostek napędowych – dodał.

Czytaj również:

Jeśli faktycznie istnieje jakaś dysproporcja między awariami u Alonso i Ocona, szef zespołu Otmar Szafnauer sprowadza to do kwestii pecha.

– Nie zawsze mamy tych samych ludzi pracujących przy silnikach Alonso i Ocona. Jednak prawdopodobieństwo, że problem za każdym razem będzie tylko po jednej stronie, jest równe zeru – powiedział Szafnauer.

– Pamiętam, że kiedy byłem w Hondzie, Sato miał trzynaście awarii w ciągu roku, a Button żadnej. Tak jak teraz, to kwestia pecha – uznał.

Alonso nie jest jednak tego taki pewien: – Jesteśmy po prostu nieprzygotowani. Ten silnik nie jest w stanie kończyć wyścigów. To nie może być tylko pech, jeśli musisz dokonać sześciu, czy siedmiu zmian jednostki napędowej i nadal nie docierasz do mety.

Czytaj również:

 




akcje


komentarze

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZabawę w Halloween przerwał wyciek gazu. Cztery osoby wymagały pomocy medycznej
Następny artykułKolejny reprezentant Polski trenuje z zespołem z ekstraklasy. To jego były klub