Sfrustrowany awaryjnością bolidu Alpine, Fernando Alonso zamierza jak najszybciej rozpocząć pracę w Astonie Martinie. Za kierownicą samochodu jego nowej ekipy ma zasiąść już podczas testów opon Pirelli w Abu Zabi, po finale kampanii 2022.
– Nasi prawnicy omawiają teraz tę kwestię. Zapytajcie mnie o to dopiero w Brazylii – powiedział szef francuskiego zespołu Otmar Szafnauer, w odniesieniu do zwolnienia Hiszpana z kontraktu przed końcem tego roku.
Zespół należący do Renault może spełnić życzenie 41-latka, który od przyszłorocznych mistrzostw będzie ścigał się dla formacji z Silverstone, ponieważ jego frustracja z powodu problemów z niezawodnością A522 jest widoczna w prasie regularnie.
– W pierwszym sezonie Hondy, w aspekcie kar cofnięcia na starcie, uzbierały się w sumie jakieś 72 pozycje i do tego obydwa bolidy nie docierały do mety – wspominał Alonso czasy McLarena.
– W tym roku natomiast zatrzymuje się na torze tylko samochód numer czternaście – odniósł się do swoich niepowodzeń w Alpine.
Drugi z kierowców formacji z Enstone – Esteban Ocon, nie zgadza się z narracją kolegi.
– W Imoli miałem awarię skrzyni biegów – przekazał Francuz. – Samochód popsuł się na Silverstone, odpadłem również w Singapurze. Moją maszynę także trapią awarie.
– Już sześć razy zmieniałem silnik, tak jak on. Oczywiście jego padł w Meksyku, ale generalnie korzystaliśmy już z tej samej ilości jednostek napędowych – dodał.
Jeśli faktycznie istnieje jakaś dysproporcja między awariami u Alonso i Ocona, szef zespołu Otmar Szafnauer sprowadza to do kwestii pecha.
– Nie zawsze mamy tych samych ludzi pracujących przy silnikach Alonso i Ocona. Jednak prawdopodobieństwo, że problem za każdym razem będzie tylko po jednej stronie, jest równe zeru – powiedział Szafnauer.
– Pamiętam, że kiedy byłem w Hondzie, Sato miał trzynaście awarii w ciągu roku, a Button żadnej. Tak jak teraz, to kwestia pecha – uznał.
Alonso nie jest jednak tego taki pewien: – Jesteśmy po prostu nieprzygotowani. Ten silnik nie jest w stanie kończyć wyścigów. To nie może być tylko pech, jeśli musisz dokonać sześciu, czy siedmiu zmian jednostki napędowej i nadal nie docierasz do mety.
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS