A A+ A++

Wstępne wyniki DataWalk mówią o stracie EBIT rzędu
130 mln zł. Chociaż przychody wzrosły, to okazały się mało
satysfakcjonujące dla zarządu, który winę upatruje w swoim braku
doświadczenia. Jeszcze bardziej zawiedzeni są akcjonariusze, którzy
wyprzedają akcje wrocławskiej spółki. Kurs po publikacji raportu
zniżkował w czwartek po południu o ponad 15 proc. W trakcie sesji za
akcję płacono nawet 55 zł, najmniej od kwietnia 2020 r. 

Brak doświadczenia zarządu zaważył na wynikach DataWalk. Kurs najniżej od 3 lat
fot. Krystian Maj / / FORUM

DataWalk szacuje, że w 2022 roku zanotował 129,5 mln zł
skonsolidowanej straty EBIT wobec 5,7 mln zł straty rok wcześniej –
podała spółka w komunikacie. Przychody wzrosły o 8 proc. rdr do 33,4 mln
zł. Skonsolidowana szacunkowa strata EBIT, skorygowana o koszt programu
motywacyjnego, wyniosła 32,2 mln zł.

“Jesteśmy rozczarowani wynikami sprzedaży, które można przypisać
głównie naszemu brakowi doświadczenia w dziedzinie Field Engineering.
Nasze procesy przed- i posprzedażowe nie były w stanie obsłużyć rosnącej
liczby klientów, jak również większej złożoności kontraktów, nad
którymi pracowaliśmy. Zdaliśmy sobie sprawę z tego problemu i zaczęliśmy
nad nim pracować ponad rok temu” – powiedział, cytowany w komunikacie
prasowym, Paweł Wieczyński, prezes DataWalk.

“Teraz patrząc wstecz widzimy, jak wiele udało się już poprawić i o
ile skuteczniej jesteśmy w stanie obsłużyć nawet duże i zaawansowane
wdrożenia dla bardzo wymagających klientów, z Tier1 naszego rynku.
Projekty te są bardzo wymagające pod względem oczekiwań klienta, ROI
itp. dlatego tym bardziej cieszy, gdy tego typu klienci kontynuują z
nami współpracę, nagradzają nas i dają nam możliwość dalszego rozwoju.
Wszystko to jeszcze rok temu wydawało się być poza naszym zasięgiem. To
jednak jeszcze nie koniec wyzwań – jest wiele do zrobienia i poprawienia
w naszych procesach, zanim będziemy mogli śmiało powiedzieć, że nie
jesteśmy już sami największym ogranicznikiem własnego wzrostu. Nie
budujemy maszyny zdolnej podwoić nasze przychody, chcemy stworzyć coś,
co napędzi nasz wzrost do poziomów wielokrotnie wyższych niż obecnie” –
dodał prezes.

Jak podano w komunikacie, z uwagi na fakt, iż dynamika wzrostu
przychodów osiągnięta w 2022 roku istotnie odbiegała od założeń
przyjętych w testach na utratę wartości z 2021 roku, zarząd dokonał
rewizji założeń przyjętych do testów na utratę wartości aktywów
niematerialnych.

“W oparciu o zasadę ostrożnej wyceny w teście na trwałą utratę
wartości aktywów niematerialnych przyjęto jedynie planowane przychody z
aktualnej wersji oprogramowania oraz z portfela klientów wg stanu na
31.12.2022. W wyniku przeprowadzonych testów za rok 2022 zarząd podjął
decyzję o dokonaniu odpisu aktualizującego wartość aktywów
niematerialnych alokowanych do ośrodka wypracowującego przepływy
pieniężne odpowiedzialnego za tworzenie i rozwijanie platformy DataWalk
oraz sprzedaż licencji na oprogramowanie DataWalk, będącego częścią
segmentu operacyjnego DataWalk, w łącznej kwocie 5.205 tys. zł” – podała
spółka.

Odpis wpływa na wysokość wyniku operacyjnego oraz wartość takich
pozycji bilansowych, jak “Wartość firmy” oraz “Wartości niematerialne i
prawne”.

DataWalk planuje opublikować raport za 2022 rok w dniu 13 kwietnia 2023 r. (PAP Biznes)

pel/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMost przy ul. Żeglarskiej w Lublinie czeka na próby obciążeniowe
Następny artykuł«Поховаю всіх». Митрополит Павло бажає смерті журналістам, які писали про його закордонний паспорт (відео)