A A+ A++

Bożonarodzeniowy Słoik to akcja charytatywna, która narodziła się dzięki bestsellerowej powieści Jasona Wrighta „Szczęście do wzięcia”. Idee tej niestandardowej formy pomocy potrzebującym promuje w Polsce Fundacja Świętego Mikołaja, która od ponad 20 lat pomaga dzieciom w potrzebie, a w okresie przedświątecznym prowadzi kampanią zachęcającą do założenia Bożonarodzeniowego Słoika.

Akcja charytatywna „Bożonarodzeniowy Słoik” polega na zbieraniu do słoików drobnych kwot i przekazywaniu ich przed Gwiazdką potrzebującym. Pomysł zaczerpnięto z książki amerykańskiego pisarza przedstawiającej historię ludzi, których życie zmieniło się za sprawą zwyczajnych słoików wypełnionych monetami.

Każdy może wziąć udział w naszej akcji i przez czas, który pozostał do końca 2019 roku, codziennie wrzucać do słoika drobne, a następnie podarować na Gwiazdkę słoik Świętemu Mikołajowi, czyli naszej fundacji. My zamienimy zebrane pieniądze na pomoc podopiecznym, m.in. na stypendia dla zdolnych dzieci z niezamożnych rodzin, pomoc dzieciom z Aleppo i na Ukrainie. Marzymy o tym, by w tysiącach domów i biur w całej Polsce stanęły Bożonarodzeniowe Słoiki i aby w ten sposób popularyzować ideę pomagania. – mówi Izabela Stawicka z Fundacji Świętego Mikołaja.

Jak pokazuje przykład akcji prowadzonej przez Fundację Świętego Mikołaja drobny gest wystarczy, aby zmienić na lepsze świat i nas samych. Niesamowita powieść wprowadzająca czytelnika w klimat Bożego Narodzenia stała się już inspiracją dla milionów osób w Ameryce, które uległy jej magii i przyłączyły się do akcji charytatywnej polegająca na zbieraniu do słoików drobnych kwot. Teraz akcja „Bożonarodzeniowy Słoik” dotarła do Polski i pokazuje, że mały bezinteresowny uczynek może inspirować innych, bo do słoika można zbierać pieniądze nie na własne prezenty, ale na pomoc dzieciom w potrzebie.

Chęć pomagania innym działa jak magnes, a w przypadku idei Bożonarodzeniowego Słoika, który możemy podarować Fundacji Świętego Mikołaja to także przykład, że czasem niewielki gest ma ogromny wpływ na życie drugiego człowieka. Kampania informacyjna do akcji “Bożonarodzeniowy Słoik” jest prowadzona przez fundację w mediach społecznościowych.

W ramach realizacji akcji Bożonarodzeniowy Słoik, Fundacja Świętego Mikołaja na prośbę uczestników przesłaną na adres mailowy  [email protected].pl wysyła specjalne naklejki na słoiki.

Więcej informacji o charytatywnej akcji Bożonarodzeniowy Słoik można znaleźć na stronie

https://mikolaj.org.pl/pomoz/zaloz-bozonarodzeniowy-sloik/

O Fundacji Świętego Mikołaja

Fundacja Świętego Mikołaja działa od 2002 roku (www.mikolaj.org.pl). Wcześniej, od 1998 roku, istniała jako nieformalna grupa przyjaciół. Obecnie jej działalność skupia się na fundowaniu stypendiów dla zdolnych dzieci z niezamożnych rodzin (program „Stypendia św. Mikołaja”). Przez 18 lat funkcjonowania przeprowadziła blisko 40 kampanii społecznych, wspomagając ok. 8 tys. młodych ludzi. Wsparciem obejmowała m.in. rodzinne domy dziecka i samotne matki. Fundacja Świętego Mikołaja jest laureatem Europejskiej Nagrody Obywatelskiej 2011, nagrody Ubi Caritas 2008, TOTUS 2006 oraz Pro Publico Bono 2005. Otrzymała także wyróżnienie Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania w 2008 roku.

Więcej o Fundacji Świętego Mikołaja: www.mikolaj.org.pl

Echo Chorzowa, informacje, wiadomosci, aktualnosci

pinterest

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNajwiększa wybudowana bez wsparcia farma słoneczna w Wielkiej Brytanii rozpoczęła działalność komercyjną
Następny artykułTen samochód nadaje się do praktycznie wszystkiego. Ale ktoś chyba przeszarżował z cennikiem