Kiedy przed tygodniem “Sonic. Szybki jak błyskawica” bił rekord otwarcia filmu powstałego na bazie gry wideo, wydawało się, że w ten weekend bez większych problemów utrzyma pozycję lidera. Niespodziewanie lepiej od prognoz poradził sobie pierwszy film firmowany logiem 20th Century Studios “Zew krwi”. Kto ostatecznie zostanie zwycięzcą, tego na razie nie wiadomo. Po wynikach z piątku większe szanse miała nowość. W sobotę “Sonic” nabrał rozpędu i w najświeższych prognozach ma przewagę wynoszącą 1,5 mln dolarów.
Getty Images © Mark Wilson
“Sonic. Szybki jak błyskawica” jest jedyną premierą ubiegłego tygodnia, która w miarę dobrze poradziła sobie w weekend. Widowisko Paramountu straciło bowiem 55% wpływów z otwarcia. Dla porównania spadek “Wyspy Fantazji” wyniósł 66%, “Zjazdu” 69% (przez co film wypadł z pierwszej dziesiątki), a “The Photograph” aż 77% (i też może się w dziesiątce nie utrzymać).
“Sonic” został drugą premierą tego roku, której wpływy przekroczyły 100 milionów dolarów.
Setki 2020 roku
Disney szacuje obecnie, że otwarcie “Zewu krwi” wyniesie 24,8 mln dolarów. To wynik lepszy od tego, jaki prognozowało wiele osób. Zważywszy jednak na koszt widowiska można w zasadzie mówić o klapie. Otwarcie stanowi bowiem niecałe 19% budżetu (135 mln dolarów).
Ciekawie wyglądają dane demograficzne. “Zew krwi” ma w Stanach kategorię wiekową PG, czyli ewidentnie powstał z myślą o młodszej widowni. Tymczasem okazuje się, że aż 81% widzów stanowiły osoby powyżej 25 roku życia. Najlepsze oceny filmowi wystawiły z kolei osoby powyżej 55 roku życia!
Na czwartym miejscu znalazła się druga duża premiera tygodnia, horror “Brahms: The Boy II”. Okazało się, że nikt nie czekał na kontynuację filmu z 2016 roku. Dwójka zarobiła bowiem zaledwie połowę tego, co podczas pierwszego tygodnia w kinach zgarnął “The Boy” – 5,9 mln dolarów wobec 10,8 mln. Horror ma też znacznie gorszą ocenę wśród widzów C- (część pierwsza miała B-). Co prawda STX twierdzi, że “Brahms: The Boy II” kosztował studio ledwie 3 miliony dolarów (bez kosztów promocji), więc nie przyniesie zbyt dużych strat. Nie jest to jednak wynik, który kogokolwiek może usatysfakcjonować.
Pierwsza dziesiątka wygląda następująco:
# | Tytuł | zarobił w weekend | zarobił w sumie | tyg. na ekranie | kina |
1 | Sonic. Szybki jak błyskawica | $26,3 | $106,6 | 2 | 4,198 |
2 | Zew krwi | $24,8 | $24,8 | 1 | 3,752 |
3 | Ptaki Nocy (i fantastyczna emancypacja pewnej Harley Quinn) | $7,0 | $72,5 | 3 | 3,565 |
4 | Brahms: The Boy II | $5,9 | $5,9 | 1 | 2,151 |
5 | Bad Boys for Life | $5,9 | $191,2 | 6 | 2,972 |
6 | 1917 | $4,4 | $152,0 | 9 | 2,725 |
7 | Wyspa fantazji | $4,2 | $20,2 | 2 | 2,784 |
8 | Parasite | $3,1 | $48,9 | 20 | 1,805 |
9 | Jumanji: Następny poziom | $3,0 | $311,0 | 11 | 2,126 |
10 | The Photograph | $2,8 | $17,6 | 2 | 2,516 |
Ostatecznie powyższa lista może wyglądać jednak nieco inaczej. Na 11. miejscu zadebiutowała bowiem komedia w stylu “Jackass” “Impractical Jokers: The Movie”. Jej wynik jest zaledwie o 300 tysięcy gorszy od “The Photograph” (wynosi 2,5 mln dolarów), więc jutro może okazać się filmem lepszym i zająć dziesiąte miejsce.
W limitowanej dystrybucji nieźle spisała się też “Emma”, która w pięciu kinach zarobiła 230 tys. dolarów. Daje to 46 tys. dolarów na kino. Pod względem średniej jest to zdecydowanie najlepszy wynik w tym roku.
Na najbliższy piątek zaplanowana została tylko jedna duża premiera: horror studia Blumhouse “Niewidzialny człowiek”.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS