Sankcja ta była skutkiem uderzenia w Lance’a Strolla, do którego doszło na 68. okrążeniu w sekcji stadionowej. Arbitrzy nie mieli wątpliwości, że to zawodnik Alfy Romeo ponosi przeważającą odpowiedzialność za ten incydent, tym bardziej że tuż po nim Kanadyjczyk wycofał się ze zmagań. Oprócz dodatkowych 5 sekund Fin otrzymał premierowe dwa punkty karne w tym roku.
💥 Bottas ve Stroll’ün teması! #F1 #MexicoGP
pic.twitter.com/V8wFPI7aM1— Red Flag (@RedFlagFone) October 29, 2023
Sędziowie analizowali również kolizję Oscara Piastriego oraz Yukiego Tsunody z zakrętów 1-2, lecz nie doszukali się w niej zdecydowanej winy któregoś z tej dwójki. Podkreślili, że obaj stoczyli twardy pojedynek, który poskutkował mocno opóźnionym hamowaniem do “jedynki”.
LAP 49/51
A ding-dong battle between Piastri and Tsunoda results in contact at Turn 1 💥
Tsunoda spins off and tumbles from P8 to P16 #F1 #MexicoGP pic.twitter.com/YktFJ1vRwl
— Formula 1 (@F1) October 29, 2023
Ostatnia kontrowersyjna sytuacja była związana z pierwszymi okrążeniami Charlesa Leclerca, jakie pokonał z uszkodzonym przednim skrzydłem po starciu z Sergio Perezem. Stewardzi nie ukarali ani samego kierowcy, ani zespołu z tytułu jazdy stwarzającym zagrożenie samochodem, ponieważ – w myśl zeszłorocznych porozumień ekip i FIA – końcowe elementy przedniego skrzydła nie zaliczają się do takiej terminologii.
Tabelę z punktami karnymi i reprymendami kierowców można znaleźć TUTAJ.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS