Sauber, który w 2026 roku zostanie przejęty przez Audi, pozostaje jedynym zespołem poza Red Bullem, który jeszcze nie potwierdził składu kierowców na przyszły sezon.
Szwajcarski zespół ogłosił w kwietniu przejęcie Nico Hulkenberga z Haasa, ale w dalszym ciągu rozważa różne opcje dotyczące drugiego kierowcy, po tym jak główni kandydaci, Carlos Sainz i Esteban Ocon, podpisali umowy odpowiednio z Williamsem i Haasem.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy w roli drugiego kierowcy zespołu widziano obecnych zawodników Saubera, czyli Valtteriego Bottasa i Zhou Guanyu’a, ale pod uwagę brano także Micka Schumachera, Felipe Drugovicha, Theo Pourchaire’a oraz Franco Colapinto.
Bottas, 10-krotny zwycięzca Grand Prix z Mercedesem, powiedział mediom podczas niedawnego GP Stanów Zjednoczonych, że uzgodnił warunki umowy o pozostaniu w Sauberze na następny sezon, ale nadal czeka na ostateczną decyzję szefa Audi Mattii Binotto.
Wygląda jednak na to, że Fin nie znajdzie miejsca w żadnym zespole w 2025 roku, ponieważ Audi jest bliskie podpisania kontraktu z 20-letnim Brazylijczykiem, Gabrielem Bortoleto.
Mówi się, że Audi nie chciało ogłaszać tej wiadomości podczas GP Brazylii, aby oszczędzić młodemu kierowcy nadmiernej uwagi mediów podczas jego domowego wydarzenia.
Obecnie Bortoleto jest liderem serii F2 (dawniej GP2) i przed dwoma ostatnimi rundami w Katarze i Abu Zabi ma 4,5-punktową przewagę nad juniorem Red Bulla, Isackiem Hadjarem.
Młody zawodnik, którym kieruje obecny kierowca Astona Martina i dwukrotny mistrz świata, Fernando Alonso, jest członkiem akademii juniorów McLarena od zeszłego roku.
Jednak w związku z długoterminowymi kontraktami obecnych kierowców McLarena, Lando Norrisa i Oscara Piastriego, Andrea Stella niedawno zasygnalizował możliwość zwolnienia Bortoleto, aby ten mógł zająć miejsce w Audi.
Stella w Brazylii powiedział: – Mając możliwość porozmawiania o Gabrielu, chciałbym jeszcze raz przypomnieć, jak dobrą pracę wykonał w juniorskich seriach.
– Dlatego myślę, że to normalne i naturalne, że zespoły F1 są zainteresowane zatrudnieniem go u siebie jako kierowcy i McLaren nie stanie mu na drodze do F1. Rozmowy trwają i zobaczymy, jaki będzie finał.
Valtteri Bottas, Stake F1 Team KICK Sauber C44
Autor zdjęcia: Lubomir Asenov / Motorsport Images
Jeśli angaż Bortoleto do Audi zostanie potwierdzony, prawdopodobnie będzie on oznaczał koniec kariery wyścigowej Bottasa w F1, który startuje w Grand Prix od czasu debiutu w zespole Williams w 2013 roku.
Bottas był też łączony z powrotem do Mercedesa w roli kierowcy rezerwowego w sezonie 2025, z opcją powrotu do regularnych startów w 2026 roku.
W rozmowie z mediami podczas GP Meksyku Bottas przyznał, że będzie otwarty na powrót do Mercedesa w roli rezerwowego kierowcy, jeśli nie uda mu się zapewnić sobie miejsca w zespole Audi/Sauber.
– Po pierwsze, w dalszym ciągu chcę startować i o to zabiegam, ale ponieważ nie mam podpisanego żadnego kontraktu, muszę rozważyć wszystkie alternatywy, w tym powrót do Mercedesa.
– To na pewno jedna z opcji i biorę ją pod uwagę – dodał.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS