A A+ A++

Rzecznik zaznaczył, że maile przesłane zostały na uruchomiony we wtorek specjalny adres do zgłaszania prób oszustw związanych z bonem turystycznym. Siedem maili dotyczyło prób sprzedaży bonu, pięć prób wyłudzenia bonu przez telefon, jeden przedsiębiorca usiłował wyegzekwować pieniądze na “niesłusznie zrealizowany bon”.

Adres mailowy, pod który należy zgłaszać wszelkie nieprawidłowości to: [email protected].

Ministerstwo Rozwoju zdecydowało się na uruchomienie adresu po tym, gdy w internecie pojawiły się oferty oszustów, którzy próbowali odsprzedać bon. Zaznaczono, że bon turystyczny nie podlega wymianie na gotówkę ani inne środki płatnicze, a skorzystać z niego mogą tylko osoby uprawnione.

Zgodnie z Ustawą o Polskim Bonie Turystycznym, świadczenie musi być spożytkowane na dziecko, na które zostało przyznane, a zapłata bonem na rzecz innego dziecka jest niezgodna z prawem. Z nienależytym wykonaniem mamy do czynienia na przykład wtedy, gdy usługa nie jest realizowana na rzecz dziecka, na które zostało przyznane świadczenie. Płatności bonem musi dokonać jednak osoba uprawniona – napisało MR w komunikacie z 4 sierpnia br.

MR przestrzegło również przed kupowaniem świadczenia przez internet. Należy pamiętać, że sam 16-cyfrowy kod nie wystarczy, żeby nim zapłacić za usługę turystyczną. Trzeba jeszcze dysponować drugim kodem, który przychodzi na telefon beneficjenta dopiero w momencie regulowania należności. Próba obejścia tego procesu może być traktowana jako próba oszustwa – napisano.

Zaznaczono, że na spe … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDzierżoniów rewitalizuje swoje zabytki – za pół miliona złotych
Następny artykułOd soboty Ministerstwo Zdrowia zaostrza restrykcje