Rzecznik zaznaczył, że maile przesłane zostały na uruchomiony we wtorek specjalny adres do zgłaszania prób oszustw związanych z bonem turystycznym. Siedem maili dotyczyło prób sprzedaży bonu, pięć prób wyłudzenia bonu przez telefon, jeden przedsiębiorca usiłował wyegzekwować pieniądze na “niesłusznie zrealizowany bon”.
Adres mailowy, pod który należy zgłaszać wszelkie nieprawidłowości to: [email protected].
Ministerstwo Rozwoju zdecydowało się na uruchomienie adresu po tym, gdy w internecie pojawiły się oferty oszustów, którzy próbowali odsprzedać bon. Zaznaczono, że bon turystyczny nie podlega wymianie na gotówkę ani inne środki płatnicze, a skorzystać z niego mogą tylko osoby uprawnione.
Zgodnie z Ustawą o Polskim Bonie Turystycznym, świadczenie musi być spożytkowane na dziecko, na które zostało przyznane, a zapłata bonem na rzecz innego dziecka jest niezgodna z prawem. Z nienależytym wykonaniem mamy do czynienia na przykład wtedy, gdy usługa nie jest realizowana na rzecz dziecka, na które zostało przyznane świadczenie. Płatności bonem musi dokonać jednak osoba uprawniona – napisało MR w komunikacie z 4 sierpnia br.
MR przestrzegło również przed kupowaniem świadczenia przez internet. Należy pamiętać, że sam 16-cyfrowy kod nie wystarczy, żeby nim zapłacić za usługę turystyczną. Trzeba jeszcze dysponować drugim kodem, który przychodzi na telefon beneficjenta dopiero w momencie regulowania należności. Próba obejścia tego procesu może być traktowana jako próba oszustwa – napisano.
Zaznaczono, że na spe … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS