SmartHotel chce usprawnić obsługę gości hotelowych na całym świecie. W tym celu wykorzystuje m.in. chatboty na Messengerze oraz telewizory smart TV i integruje się z ponad 50 dostępnymi na świecie systemami zarządzania hotelem. Dzięki temu gość zyskuje dostęp do najważniejszych informacji na temat obiektu i jego okolicy, może sygnalizować usterki, problemy czy konieczność sprzątania, a także zamawiać dodatkowe usługi – takie jak room service, późniejsze wymeldowanie czy wycieczki. Wszystko to odbywa się automatycznie, przez całą dobę, bez konieczności wykonywania telefonu lub wizyty na recepcji i dodatkowego angażowania obsługi obiektu.
Założycielami firmy są Maciej Prostak i Damian Dąbrowski. Poznali się wcześniej, pracując m.in. w HotelOnline, start-upie tworzącym narzędzia do obsługi rezerwacji dla niezależnych hoteli, obecnym w kilkunastu krajach Afryki (Prostak jest jego współtwórcą). Mniejszościowym udziałowcem SmartHotelu – a także jego Chief Business Development Officer – jest także Paula Pul, współzałożycielka kancelarii prawnej Lawmore, która doradzała w trakcie procesów inwestycyjnym wielu polskim start-upom (m.in. Booksy, Brand24, CoffeeDesk czy CallPage), aniołom biznesu czy funduszom venture capital. To także jedna z laureatek tegorocznej listy „30 Przed 30” polskiego „Forbesa”.
– SmartHotel powstał jako odpowiedź na setki zapytań właścicieli hoteli, których poznałem, tworząc i rozwijając przez ostatnie cztery lata HotelOnline – mówi Maciej Prostak, twórca i szef SmartHotelu. – Recepcja hotelu poświęca nawet połowę swojego czasu pracy, udzielając odpowiedzi na te same pytania. Na rynku brakowało dotąd komplementarnych rozwiązań, które pomogłyby w ich obsłudze, a równocześnie nie wymagałyby instalacji dodatkowej aplikacji przez gościa i skomplikowanych systemów w samym hotelu. SmartHotel to ciągły kontakt 24/7 i obsługa gościa wewnątrz Facebook Messengera, którego używa większość z nas.
Dotychczas działalność start-upu finansował samodzielnie Maciej Prostak – ze środków ze sprzedaży udziałów w HotelOnline. Udało mu się stworzyć zespół, wystartować na dwóch pierwszych rynkach (w Polsce oraz Tanzanii), zbudować MVP, dopracować chatbota z pełną obsługą zapytań i komunikacji gość-recepcja, a także zintegrować oprogramowanie z największymi systemami rezerwacyjnymi na rynku.
Jak deklaruje Prostak, SmartHotel jest już po fazie testów i udanych wdrożeniach – w 50 hotelach w Tanzanii, Kenii i Nigerii oraz w ponad 140 apartamentach w Polsce, obsługiwanych przez firmę RentPlanet i dostępnych na wynajem w serwisach Airbnb czy Booking.com.
– Obiekty, które używają SmartHotel, zmniejszyły o ponad 30 p … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS