A A+ A++

Jednym z nich jest amerykański gigant Boeing, który poinformował właśnie, że chce, by przed końcem dekady wszystkie jego samoloty latały na paliwach ekologicznych, bo obecnie możliwe jest korzystanie jedynie z mieszanki 50/50 tradycyjnych i ekologicznych paliw. Jak wyjaśnia koncern, przejście na paliwa ekologiczne to „najszybsze i przynoszące największe zmiany rozwiązanie ograniczenia węglowych emisji związanych z awiacją w najbliższych dekadach”, podkreślając przy okazji, że jest to krok niezbędny, aby cała branża osiągnęła swój cel odejścia od tradycyjnych paliw przed 2050 rokiem. 

Jeśli chodzi o ekologiczne paliwa dla lotnictwa, to mowa o takich tworzonych z olejów roślinnych, tłuszczu zwierzęcego, różnych rolnych i leśniczych odpadów, a także niemożliwych do recyklingu odpadów domowych i wielu innych. W swoim ogłoszeniu firma zapewniła, że z sukcesem przeprowadzała już loty testowe na 100% ekologicznych paliwach, więc jest to możliwe. Na przykład FedEx 777 Freighter stał się pierwszym samolotem, który zaczął latać bez mieszanki z tradycyjnymi paliwami już w 2018 roku w ramach programu Boeing ecoDemonstrator. Co jednak ciekawe, ze względów bezpieczeństwa na ten moment przepisy pozwalają na latanie na mieszankach 50/50 tradycyjnego i ekologicznego paliwa, więc Boeing ma jeszcze wiele pracy w tym zakresie.

Mówiąc krótko, niezbędna jest współpraca z ustawodawcami, której owocem będzie podniesienie limitu. Jak tłumaczy Chris Raymond, Chief Sustainability Officer w Boeing: – Z długą historią innowacji w zakresie paliw ekologicznych, certyfikowanie nasze … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCzajka zbierał pieniądze na pogrzeb matki. Aktor zdradził, na co dokładnie je przeznaczy
Następny artykułObowiązki informacyjne spółek jawnych w zakresie CIT