Biblioteka w Bochni i Galeria Kopalnia Sztuki Bochnia zapraszają na rozmowę Mirosława Mroczka i Andrzeja Pacuły „Fotografika i poety opowieści o swojej Bochni” oraz finisaż wystawy fotografii Mirosława Mroczka „Bochnia 6×9. Powrót do przeszłości”.
- 29 października 2024 r. godz. 17.30, w sali klubu Biblioteki, ul. Mickiewicza 5,
- ok. godz.19.00 w Galerii Kopalnia Sztuki Bochnia, Rynek 16.
Podczas pierwszej części spotkania, która odbędzie się w bibliotece, dwaj mieszkańcy Bochni Mirosław Mroczek i Andrzej Pacuła podzielą się spostrzeżeniami na temat miasta podczas rozmowy zatytułowanej „Fotografika i poety opowieści o swojej Bochni”.
Mirosław Mroczek, z wykształcenia historyk, przez wiele lat zawodowy strażak i pasjonat fotografii. Za pomocą aparatu fotograficznego utrwala piękno miasta, jego charakter, zachodzące w nim zmiany. Autor m. in. albumu fotograficznego „Bochnia”, wystawy fotograficznej „Bramy do wieczności” prezentującej wybrane nekropolie z okresu I wojny światowej znajdujące się na terenie powiatu bocheńskiego, eksponowanej w bocheńskiej Bibliotece, zdjęć do kalendarzy bocheńskich, a ostatnio wystawy „Bochnia 6×9. Powrót do przeszłości”.
Andrzej Pacuła, z wykształcenia polonista, poeta, satyryk, eseista, tekściarz, aktor i autor kabaretu Piwnica pod Baranami, twórca i dyrektor artystyczny festiwalu Komedii TaliA. Autor m. in. tomów wierszy „Solna Góra” i „Uzbornia – kroniki rodzinne” oraz biografii „Marek Pacuła. Satyryk z własnym tekstem, biografia artystyczna”, książek poświęconych kompozytorowi Andrzejowi Zaryckiemu („Życie wspominam łagodnie…”) i człowiekowi kina, Stanisławowi Janickiemu („W Starym Kinie Stanisława Janickiego”)
Drugą część spotkania zaplanowano w Galerii Kopalnia Sztuki Bochnia (ok. 19,00) gdzie odbędzie się finisaż wystawy fotografii Mirosława Mroczka „Bochnia 6×9. Powrót do przeszłości”. Zdjęcia prezentowane na wystawie zostały wykonane aparatem z lat 50 -tych XX w na błonie średnioformatowej, 6×9 cm., w tradycyjny rzemieślniczy sposób, bez współczesnej automatyki i techniki.
Są czarno – białe, przedstawiają współczesną Bochnię, tylko architekturę miasta, bez ludzi. Brak koloru na fotografiach powoduje, że lepiej zauważamy szczegóły architektoniczne.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ