A A+ A++

Realizacja zadania pn. „Utworzenie ronda na skrzyżowaniu ulic Wygoda i Poniatowskiego”, które zostało wybrane do realizacji w ramach tegorocznego Budżetu Obywatelskiego Bochni, jest już na ukończeniu. Wysepka i oznakowanie pionowe są gotowe (choć zasłonięte), pozostało głównie malowanie znaków poziomych, co wymaga odpowiedniej pogody. Tymczasem zakresem prac zaskoczeni są niektórzy radni…

We wtorek podczas posiedzenia komisji rewizyjnej o budowane mini rondo zapytała radna Zenona Banasiak, przewodnicząca tego gremium.

Rozpoczęła się budowa ronda na ul. Wygoda. Zaniepokojeni mieszkańcy dzwonili do mnie i pytali: Co to się dzieje? Czy to będzie wszystko okey? Czy samochody ciężarowe będą w stanie skręcić? – mówiła radna Zenona Banasiak.

Po pierwsze na ul. Wygoda nie jest dopuszczony ruch samochodów ciężarowych, jest ograniczenie tonażu i wysokości. Po drugie pamiętajmy o tym, że jest to inicjatywa mieszkańców wybrana z Budżetu Obywatelskiego. (…) Zaznaczam, że jest to projekt pilotażowy, to jest rondo o charakterze testowym, nie jest pełnowymiarowe, dlatego nikt nie zagwarantuje jak będzie funkcjonowało – odpowiedział Rafał Nosek, naczelnik wydziału inwestycji, rewitalizacji miasta i funduszy zewnętrznych w Urzędzie Miasta Bochnia.

Liczyłam na to, że teren się poszerzy, że zrobicie skręt w prawo i będzie rozbudowane rondo, a to takie malusieńkie rondo… – stwierdziła Zenona Banasiak.

To nie jest tak naprawdę rondo. Można to nazwać skrzyżowaniem z wyspą centralną albo inaczej. Nie jest to typowe rondo, ani nawet „mini rondo”, choć mówimy o tym tak szumnie. To jest skrzyżowanie o ruchu okrężnym z wyspą centralną – dodał naczelnik Rafał Nosek.

Do zakończenia inwestycji i wprowadzenia ruchu okrężnego pozostało malowanie oznakowania poziomego i montaż elementów odblaskowych, do czego potrzebne są lepsze warunki atmosferyczne.

Koszt zadania to ok. 110 tys. zł.


Dla przypomnienia zakres zadania:

  • utworzenie mini ronda o przejazdowej wyspie centralnej z kostki granitowej łupanej wtopionej soczewkowej wypukłej (od 0 – 4 cm) o średnicy 3,0 m otoczonej krawężnikiem granitowym o wym. 12x20cm wtopionym (+0 cm);
  • utworzenie dwóch wysepek krawędziowych naprowadzających z kostki granitowej łupanej wtopionej (+0 cm);
  • aktualizacja oznakowania pionowego;
  • oznakowania poziome grubowarstwowe;
  • umieszczenie przykręcanych azyli segmentowych na powierzchniach wyłączonych z ruchu (kliny naprowadzające) wraz ze znakami C-9 (wielkości mini) umieszczanych na pylonach U-5a;
  • przesunięcie przejścia dla pieszych z zastosowaniem systemu fakturowego nawierzchni dla osób niepełnosprawnych malowane na czerwonym tle;
  • instalacji dedykowanego asymetrycznego oświetlenia przejścia dla pieszych zgodnie z wytycznymi WR-D-41-4;
  • zamontowanie punktowych elementów odblaskowych (PEO) 360O wokół wyspy centralnej ronda oraz na dojazdach do ronda.

Średnica ronda ma wynosić 16 m, co jest maksymalną wartością w obrębie istniejących krawężników jezdni. Zaplanowano wyspę środkową o średnicy 3 m, poszerzoną oznakowaniem poziomym do średnicy 6 m. Na pas jezdni zostanie 5 m.

Z analizy przejezdności do projektu organizacji ruchu wynika, że samochody osobowe powinny bez przeszkód pokonywać to skrzyżowanie, natomiast samochody ciężarowe z przyczepą będą najeżdżać na kliny naprowadzające i wyspę centralną. Dlatego wszystkie elementy ronda powinny mieć łagodny najazd.

źródło: Urząd Miasta Bochnia

Z opisem zadania zgłoszonego w ramach Budżetu Obywatelskiego Bochni 2023 można zapoznać się na stronie internetowej miasta – bezpośredni link TUTAJ.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSanepid ostrzega przed “cichym zabójcą”. Jak się przed nim chronić?
Następny artykułTeresa Urbanowska: Radość i zimny prysznic