Po 23 latach włodarze BMW zdecydowali się zmodyfikować dotychczasowe logo bawarskiej marki. Jak tłumaczą swoją decyzję, odświeżenie symbolu było koniecznością dostosowania logotypu do “cyfrowej ery”. A jak wy oceniacie nowy znak niemieckiego producenta?
Wizerunek śmigła czy też szachownicy w biało-niebieskich barwach Bawarii wpisany w czarną obwódkę z napisem BMW – to logo kojarzy prawdopodobnie każdy fan motoryzacji. Teraz popularny emblemat BMW został nieco odświeżony. Co się zmieniło? Tak naprawdę największą modyfikacją jest zamiana czarnego pierścienia w przezroczysty. Sam logotyp – w porównaniu do poprzedniego, bardziej trójwymiarowego – został uproszczony i spłaszczony.
Według włodarzy BMW nowy wygląd emblematu został dostosowany do młodego klienta, który sporą część swojego życia spędza w świecie cyfrowym. Logo ma ponoć zachęcić do odkrywania bawarskiej marki na nowo.
Transparentne logo jest już szóstym w ponad 100-letniej historii BMW. Pierwsze zostało oficjalnie zarejestrowane w 1917 roku, a kolejne w latach: 1933, 1953, 1963, 1997 i 2020.
Pierwsze dwa symbole BMW wyróżniały się złotymi napisami i konturami. Znaczące zmiany zaszły w logo w 1953 roku, kiedy to zdecydowano się na pogrubienie liter i zmienienie ich koloru na biały. Kolejna modernizacja miała miejsce dekadę później – logo BMW zyskało nową czcionkę, a błękitna szachownica ponownie stała się niebieska. I właśnie z tego emblematu bawarski koncern korzystał najdłużej, bo aż 34 lata.
Współczesne logo, te z lat 1997-2020, było wypukłe, zdecydowanie bardziej nowoczesne. Najnowszy symbol wyraźnie różni się od pięciu poprzednich, które były do siebie podobne. Wystarczyło zrezygnować z czarnego koloru na rzecz przezroczystego.
Najnowsze logo BMW zadebiutowało w Concept i4.
Czytaj także: BMW X6 – zadziorne i eleganckie
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS