Norma emisji spalin Euro 5 wymaga zmian w silnikach od wszystkich producentów sprzedających swoje motocykle w Europie. Już przyzwyczailiśmy się, że co chwilę pojawia się informacja o przystosowaniu kolejnego modelu do nowych przepisów. Często przy okazji odświeżenie modelu obejmuje też inne elementy i tak jest też w przypadku BMW G 310 GS.
Najmniejszy z “GS-ów” pojawił się w sprzedaży w 2016 r., więc to dobry moment na lekkie zmiany. Sam jednocylindrowy silnik o pojemności 313 cm3 jest bardziej ekologiczny. Generuje on 34 KM przy 9250 obr./min i 28 Nm przy 7500 obr./min. Wśród wpływających na jazdę nowości BMW wymienia czulszą przepustnicę. Do tego podczas ruszania komputer automatycznie podnosi nieco obroty silnika, dzięki czemu zmniejsza ryzyko zgaśnięcia.
Inżynierowie stworzyli też nowe sprzęgło, które zmniejsza straty momentu obrotowego na przeniesieniu napędu, ale też zapewnia lepszą płynność podczas zbijania biegów w trakcie hamowania, co przekłada się na stabilność motocykla, a więc i bezpieczeństwo.
BMW G 310 GS już do tej pory posiadało LED-owe światła, ale na rok 2021 będą one lepsze. Jak zapewnia niemiecka marka, przednie światło zapewni teraz jeszcze lepszą widoczność w nocy, ale popracowano też nad mocowaniem reflektora, dzięki czemu ma on wpadać w mniejsze wibracje. Poprawiono też widoczność kierunkowskazów.
Wygodę jazdy BMW G 310 GS poprawią natomiast klamki sprzęgła i przedniego hamulca, które będą miały teraz czterostopniową regulację. Ma to szczególnie ułatwić jazdę osobom o małych dłoniach – w ustawieniu 1 dźwignie będą o 6 mm bliżej uchwytów kierownicy.
Jeśli chodzi o wygląd, to odświeżone BMW G 310 GS można będzie poznać po osłonach alternatora, sprzęgła i pompy wody pomalowanych na szaro. Lekko zmieniono też wygląd wszystkich wersji kolorystycznych. Dodatkowo BMW wprowadza do oferty nowe wyposażenie dla motocyklistów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS