BMW twierdzi, że realizuje cele klimatyczne i w osiągnięciu założonych poziomów emisji ma pomóc wykorzystywanie pochodzących z recyklingu sieci rybackich. Te dość nietypowe materiały zostaną użyte przy produkcji Neue Klasse – nowej serii samochodów elektrycznych, których premierę zaplanowano na 2025 rok.
Chociaż BMW nie jest takim miłośnikiem EV, jak niektórzy konkurenci, to producent samochodów ma ambitne cele klimatyczne. BMW ogłosiło w zeszłym roku plany zmniejszenia emisji dwutlenku węgla przez cały cykl życia pojazdu o 40% do końca dekady, co jest sporym skokiem w porównaniu z poprzednimi pułapem 33,3%. Mimo to BMW nie ogłosiło jeszcze, kiedy wycofuje pojazdy spalinowe – co cieszy wielu miłośników tradycyjnych rozwiązań. BMW dąży do uzyskania 50% sprzedaży samych pojazdów elektrycznych do 2030 r., jednak dla porównania, Mercedes-Benz zobowiązał się do produkcji wyłącznie elektrycznych pojazdów do 2030 r., podczas gdy Audi dąży do pełnej gamy pojazdów elektrycznych do 2033 r.
BMW nie wycofuje się z produkcji aut spalinowych, jednak nie chce zostać w tyle zarówno pod względem produkcji EV, jak i ochrony środowiska. Firma zapowiedziała, że zmniejszy ślad węglowy wykorzystując stare sieci rybackie, przy okazji przyczyniając się do ochrony mórz i oceanów.
Biorąc to pod uwagę, BMW zdaje sobie sprawę ze znaczenia zrównoważonego rozwoju i zmniejszenia swojego śladu węglowego. Dyrektor generalny BMW, Oliver Zipse, powiedział na dorocznym spotkaniu grupy motoryzacyjnej : Samochód przyjazny dla klimatu nie powstaje wyłącznie dzięki wykorzystaniu zielonej energii. Musimy projektować nasze pojazdy z myślą o zrównoważonym rozwoju od pierwszego dnia projektu: zmniejszając ilość materiałów używanych do ich produkcji, a przede wszystkim od samego początku planując ponowne użycie i recykling. W obliczu rosnących cen surowców jest to nie tylko imperatyw środowiskowy, ale także biznesowy.
Odpady z tworzyw sztucznych to obecnie największy problem w morzach i oceanach, a ogromną ich część stanowią narzędzia do połowu. Szacuje się, że każdego roku do oceanów trafia kilka tysięcy ton tworzyw sztucznych w postaci utraconych sieci i innych narzędzi rybackich. Aby zmniejszyć ten problem, BMW będzie używać sieci rybackich i lin pochodzących z recyklingu, aby wykonać elementy wykończenia zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz swoich pojazdów elektrycznych. BMW współpracuje w tym celu z PLASTIX, duńską firmą zajmującą się recyklingiem.
Zobacz także:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS