Już dziś w sprzedaży jest podstawowe BMW R 18 i wyposażona m.in. w sakwy oraz przednią szybę odmiana R 18 Classic. Ta druga to – stylizowana na amerykańską modłę – nieco bardziej turystyczna wersja, jednak turystyki pełną gębą dopiero powstają. Już od pewnego czasu w internecie pojawiają się informacje, ale też modele 3D i zdjęcia testowanych prototypów nowej odmiany BMW R 18. Wszystkie plotki wskazywały, że będzie się nazywać Transcontinental. Teraz okazuje się, że prawda jest nieco inna.
Na amerykańskich dokumentach homologacyjnych wymienione są cztery wersje BMW R 18 – dwie już znane i dwie nowe, nazwane R 18 B i R 18 Transcontinental. Z danych dotyczących ciężaru i wielkości tych maszyn można wywnioskować, że ujawniony już nowy model to tak naprawdę odmiana B, a Transcontinental będzie jeszcze bogatszą odmianą.
Obie nowe wersje będą pełnoprawnymi motocyklami turystycznymi. Od standardowego BMW R 18 będą się odróżniać większym (szerszym) zbiornikiem paliwa, wygodniejszym siedziskiem (również dla pasażera), twardymi kuframi, a przede wszystkim dużą przednią owiewką w stylu znanym choćby z turystycznych modeli Harleya-Davidsona. Od strony kierowcy będzie ona kryła rozbudowany zestaw wskaźników i dotykowy kolorowy ekran komputera pokładowego. Prawdopodobnie motocykle te będą też oferowane z przednim radarem i adaptacyjnym tempomatem (przynajmniej jako opcją).
BMW R 18 B będzie zatem baggerem, a R 18 Transcontinental pełnym turystykiem. Odmiana ta będzie dodatkowo wyposażona w centralny kufer, który powinien służyć też za oparcie dla pasażera. Dzięki temu motocykl ten będzie jeszcze bardziej komfortowy i pozwoli na zabranie większego bagażu. Przy tym będzie też nieco dłuższy i jeszcze cięższy.
Amerykańskie dokumenty mówią o motocyklach na rok modelowy 2022, a to oznacza, że nowe wersje BMW R 18 powinniśmy zobaczyć jeszcze w 2021 r.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS