A A+ A++

Silnik S 1000 RR

Na początek wyjaśnienie: silnik w tym motocyklu został przejęty z poprzedniej wersji sportowego S 1000 RR. Czyli nie ma on zmiennych faz rozrządu BMW Shift Cam. Ale dzięki nowemu oprogramowaniu udało się utemperować sportowe DNA czterocylindrowej jednostki napędowej, przede wszystkim w środkowym zakresie obrotów. W połączeniu z delikatnie zmienionymi przełożeniami biegów 4., 5. i 6. S 1000 XR sprawia wrażenie łagodniejszego.

Na krętych górskich drogach południowej Hiszpanii taka charakterystyka pozwalała cieszyć się jazdą, nawet szybką, bez konieczności ciągłego przebijania biegów. Silnik jest elastyczny, choć nadal piekielnie mocny, a ogromny zakres obrotów powoduje, że teraz możesz skupić się tylko na jeździe. Gdy zaś dojdziesz do wniosku, że jednak chcesz zmienić bieg, skorzystaj z pomocy perfekcyjnie działającego akcesoryjnego quickshiftera.

Pełne wyposażenie S 1000 XR

Testowe motocykle były wyposażone we wszystkie elektroniczne bajery dostępne w tym modelu. Najbardziej spośród nich spodobał mi się ABS Pro, którego działanie na krętych drogach było wręcz perfekcyjne. Drugi z systemów, które szybko doceniłem, to Dynamic ESA, czyli półaktywne zawieszenia zmieniające charakterystykę w zależności od obciążenia i stylu jazdy. Obsługa tej elektroniki jest dość prosta, z tym że trzeba poświęcić trochę czasu na opanowanie menu. Tak jak w F 900 XR, tak w „1000” w przednich lampach zdecydowano się na diody LED, które dodatkowo wyposażono w system dynamicznego doświetlania zakrętów.

BMW S 1000 XR
Wygodna pozycja to coś na długie trasy. Mocny i dynamiczny silnik przyda się na drogach pełnych winkli.

Nowe BMW S 1000 XR to jeden z niewielu motocykli, którym uspokojenie charakteru wyszło na dobre. Jazda nim nadal przypomina grę w pokera, z tą istotną różnicą, że w każdej rozgrywce (czytaj: jeździe) wygrywasz ty.

BMW S 1000 XR zegary BMW S 1000 XR manetka/przełączniki
Kokpit TFT to znajomy z rodziny GS-ów. Wyposażony w nowe opcje i funkcję Connectivity, zaczyna nowe życie w maszynie drogowej. Nie zmienia się tego, co dobre i dlatego przełączniki na kierownicy pozostawiono bez zmian. Obsługa menu wymaga chwili przyzwyczajenia.

Zobacz także: Pierwsze wrażenia z testu BMW S 1000 RR 2019 na torze Estoril

Dane techniczne BMW S 1000 XR

Dane techniczne BMW S 1000 XR (2020)
Silnik: czterocylindrowy, czterosuwowy, rzędowy, chodzony cieczą, rozrząd DOHC, cztery zawory na cylinder, wtrysk paliwa, średnica gardzieli 48 mm. 
Elektryka: alternator 493 W, akumulator 12 V/9 Ah.
Przeniesienie napędu: wielotarczowe, mechanicznie sterowane sprzęgło mokre z antyhoppingiem, skrzynia sześciobiegowa, napęd tylnego koła łańcuchem, akcesoryjny quickshifter.
Śr. cylindra x skok tłoka 80 x 49,7 mm
Pojemność skokowa 999 cm3
Stopień sprężania 12,5 :1
Moc maks. 165 KM (121 kW) przy 11 000 obr/min
Maks. moment obrotowy 114 Nm przy 9250 obr/min
Rama: grzbietowa z aluminium, silnik jako element nośny.
Zawieszenia: przód – widelec upside-down, średnica goleni 45 mm, Dynamic ESA, tył – dwuramienny wahacz aluminiowy, centralny amortyzator, Dynamic ESA.
Hamulce: przód – dwie tarcze, średnica 320 mm, zaciski czterotłoczkowe, tył – jedna tarcza, średnica 265 mm, zacisk jednotłoczkowy, ABS Pro.  
Rozmiary felg p/t 3,50 x 17 / 6,00 x 17
Rozmiary opon p/t 120/70 ZR17 / 190/55 ZR 17
WYMIARY I MASY
Rozstaw osi 1552 mm
Kąt główki ramy 65,1°
Wyprzedzenie 116 mm
Skoki zawieszeń p/t 150/150 mm
Wysokość kanapy 840 mm
Masa z paliwem 226 kg
Dopuszczalna masa całkowita 450 kg
Poj. zbiornika paliwa 20 l
Cena od 73 900 zł

zobacz galerię

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKoronawirus – obcokrajowcy potrzebują pomocy
Następny artykułComputex 2020 przełożony na przyszły rok